06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > امضای تفاهم نامه با سازمان زندان ها با هدف حرفه‌ آموزی مددجویان

امضای تفاهم نامه با سازمان زندان ها با هدف حرفه‌ آموزی مددجویان

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان زندان‌ ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با هدف حرفه آموزی و ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مددجویان زندانی و خانواده‌ های آنان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش خبرنگار میراث آریا این تفاهم‌ نامه در محله عمارت تاریخی کوشک تهران به امضای معاون صنایع دستی کشور و معاون سلامت و اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور رسید. دو طرف در خصوص هم افزایی برای ایجاد اشتغال و حرفه آموزی و نیز ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان و خانواده های آنان با هدف کاهش نرخ بازگشت مجدد جویان به زندان و ایجاد فضایی مناسب برای زندگی و فعالیت آنان در اجتماع با هم توافق کردند.
در این مراسم پویا محمودیان گفت : امضاء این تفاهم‌ نامه را به فال نیک گرفته و امیدوارم که این تفاهم نامه سبب خیر و برکت برای زندانیان و خانواده های آنان باشد و شاهد ایجاد اشتغال و درآمدزایی این افراد از طریق صنایع دستی باشیم. وی گفت سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۸۴ هزار مددجو برای فراگیری آموزش های رشته های مختلف صنایع دستی ثبت نام کرده بودند. وی افزود تولیدات مددجویان در نمایشگاه‌ های ملی و غرفه های صنایع دستی در نمایشگاه‌ های مختلف عرضه می‌شود. همچنین گفت ما بعضاً شاهد آثاری بسیار با ارزش در صنایع دستی ایشان روبرو هستیم که با استقبال فراوان روبرو می شود و ضمناً هرگونه عواید از محل فروش محصولات تولیدی صنایع دستی مددجویان به مددجو و خانواده هایشان بازمی‌گردد.
ایشان همچنین از آثار بسیار موفق تراش سنگ مددجویان زندان چناران خراسان رضوی یاد کرد و گفت استقبال از آثار این مددجویان مورد توجه بوده است.
عباس جوهری معاون سلامت و اصلاح و تربیت سازمان زندان ها نیز در این مراسم گفت در کنار این اقدامات باید در حوزه‌ های فرهنگی و اجتماعی نیز فعال بود.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.