04 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > بررسی ماده 142 قانون مالیات های مستقیم در نشست وزرای میراث فرهنگی و صنایع دستی و اقتصاد

بررسی ماده 142 قانون مالیات های مستقیم در نشست وزرای میراث فرهنگی و صنایع دستی و اقتصاد

پویا محمودیان معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی از تلاش های این وزارت خانه برای جلوگیری از حذف ماده 142 قانون مالیات های مستقیم خبر داد.

ایشان در گفتگو با خبرنگار میراث آریا با اشاره به اهمیت حمایت از هنرمندان صنایع دستی گفت : در روز شنبه 3 اسفند جلسه ای با حضور دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و معاونان صنایع دستی و گردشگری این وزارت خانه با فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی ، رئیس کل گمرک ، رئیس سازمان امور مالیاتی و جمعی از مدیران بخش دولتی و خصوصی برگزار شد و موضوعات مرتبط با حوزه صنایع دستی و دغدغه هنرمندان در حضور دو وزیر و معاونان این دو وزارت خانه مورد بررسی قرار گرفت.

از جمله موضوعات مورد بحث ، نگرانی هنرمندان درباره حذف ماده 142 قانون مالیات های مستقیم در پیش نویس لایحه اصلاحی برخی از قوانین و مقررات مالیاتی تدوین شده در دفتر پژوهش و برنامه ریزی سازمان امور مالیاتی کشور بود.

بر اساس ماده 142 قانون مالیات های مستقیم ، تمامی کارگاه های صنایع دستی و شرکت های تعاونی و اتحادیه های تولیدی مربوطه از پرداخت مالیات معاف هستند.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.