31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > تدوین آیین‌نامه اجرایی صندوق توسعه با بهره‌مندی از آرای صاحب نظران انجام می شود

تدوین آیین‌نامه اجرایی صندوق توسعه با بهره‌مندی از آرای صاحب نظران انجام می شود

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی آقای هادی میرزایی اعلام نمود که دستورالعمل ها و آیین نامه اجرایی این صندوق با بهره مندی از خرد جمعی و آرا و نظریات نخبگان، خبرگان و صاحب نظران عرصه های مربوطه تدوین می شود.
به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی صندوق آقای میرزایی در جلسه تهیه و تدوین دستورالعمل ها و آیین نامه اجرایی این صندوق اظهار داشت تمامی اقدامات حمایتی که برای صنایع دستی و فرش دستباف در نظر گرفته و اعمال می‌شود، برای احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی نیز مدنظر قرار می گیرد.
ایشان در ادامه آورده است که در اساسنامه قبلی صندوق بسیاری از اقدامات حمایتی دیده نشده است. اما با عنایت به اقدامات کارشناسی صورت پذیرفته و نیز استفاده از آراء صاحبنظران حوزه های مرتبط با فعالیت صندوق در اساسنامه جدید سه حوزه حمایت، توسعه، ترویج و تعیین و اعطای کاربری به درستی ملاک عمل قرار گرفته است و تلاش ما در این راستا است تا در تدوین آیین‌نامه اجرایی و دستورالعمل‌های مرتبط با ملاک عمل قرار دادن همه صاحبان منافع از خرد جمعی صاحبنظران بیشترین بهره برده شود.
میرزایی با تاکید بر تدوین موارد مورد اشاره، اسناد فرادستی نظیر قانون حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی و نیز قانون حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی، فرهنگی و دیگر قوانین موضوعه مد نظر و توجه قرار می‌گیرد. ایشان تصریح کرد هزینه تمام شده جهت مرمت یک اثر تاریخی بسیار بیشتر از هزینه ساخت بنایی جدید با مصالح نوین است، بنابراین تلاش ما در این زمینه باید فراگیر بوده و همه زنجیره ارزش موجود در این عرصه را مدنظر قرار داد و تمامی کارگروه‌های لازم با عناوین مرتبط شکل گرفته اند.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.