31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > ثبت نام ۸ هزار لرستانی در سامانه هوشمند صدور مجوزهای صنایع دستی

ثبت نام ۸ هزار لرستانی در سامانه هوشمند صدور مجوزهای صنایع دستی

بنا بر گزارش خبرگزاری میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان آقای امین قاسمی از ثبت نام بیش از ۸ هزار نفر در سامانه هوشمند صدور مجوزهای ثبت شده صنایع دستی به عنوان صنعتگر انفرادی و کارگاهی خبرداد.
ایشان در ادامه افزودند هنرمندانی که موفق به ثبت نام در این سامانه گردیده اند می توانند ضمن شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی صنایع دستی از معافیت های مالیاتی و تسهیلات بانکی حمایتی بهره مند شوند.
وی همچنین عنوان نمود که نزدیک به ۱۲ هزار نفر نیز دارای کارت شناسایی و یا کارگاه های کوچک و مشاغل خانگی هستند و همچنین بیش از ۳۰ هزار نفر نیز در مشاغل وابسته به صنایع دستی و تامین مواد اولیه، عرضه و توزیع صنایع دستی در استان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مشغول به فعالیت می باشند.
آقای قاسمی ضمن ارائه تعریفی از صنایع دستی به عنوان مجموعه‌ای از هنرها و صنایع که عمدتاً با استفاده از مواد و مصالح اولیه بومی و با کمک دست یا ابزار دستی ساخته می‌شود، گفت : که ذوق هنری و خلاقیت های فکری هنرمند سازنده و صنعتگر در محصول نهایی تجلی یافته و همین امر عامل وجه تمایز این گونه آثار و محصولات از مصنوعات مشابه کارخانه‌ای و ماشینی است. ایشان صنایع دستی را دارای ۹ ویژگی منحصر به فرد به عنوان نمود. خصوصیاتی نظیر داشتن صبغه فرهنگی، عدم همانندی و تشابه محصولات تولیدی با یکدیگر، عدم نیاز به سرمایه‌گذاری بالا در مقایسه با سایر رشته های صنعتی و…

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.