31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > حوتی بانوی پنجه طلای میناکاری

حوتی بانوی پنجه طلای میناکاری

خانم سمیه حوتی کارآفرین نمونه کشور و بانوی خوش ذوق و سلیقه همدانی با چینش رنگ های سبز فیروزه ای و گردویی در کنار دیگر رنگ های سرد و گرم و بر کالبد بی روح سفال، زندگی و جان می بخشد.
به گزارش ایرنا شاگردان در گوشه و کنار کارگاه ایشان مشغول به کار بوده و ایشان با دقت بر رنگ‌ آمیزی هنرجویان نظارت دارند. ترکیب رنگ ها و نحوه چیدمان آنها در کنار یکدیگر، همسایگی رنگ های سبز فیروزه ای در کنار مشکی و قرار گرفتن آبی فیروزه ای در مجاورت آبی کاربنی، رنگین کمان چشم نوازی از طبیعت پر از رنگ های بهاری را نمایش می دهد.
حوتی ورود رسمی به عرصه هنر را از سال ۷۹ آغاز کرد و پس از گذر سالیان، ذهن ایشان هم اکنون به گنجینه ای از هنر تبدیل گشته است و برای جاری ساختن آن هنر از پیچ و خم ذهن بر دستان و جان بخشی به جسم بی روح سفال سر از پا نمی شناسد.
ایشان سال ۷۹ و با تشویق پدر در کلاس معرق کاری ثبت نام و پس از کسب مدرک درجه دو وارد عرصه تولید گردید. اما این ابتدای راه این هنرمند بود چرا که ایشان هنرهای دیگر را نیز آموخت و هم اکنون در کلاس‌های این بانوی استاد، دهها شاگرد به آموزش مشغولند.
ایشان مهم ترین خواسته اش را از مسئولان صنایع‌ دستی همدان فراهم کردن زمینه حضور و شرکت در نمایشگاه ها و با هدف معرفی تولیدات و دست آفرینه ها ذکر کرد، که خوشبختانه با حضور و سرکشی بازرسان از کارگاه ایشان این هدف میسر گردید.
ایشان با ساخت دو شمعدان شاه عباسی سفالی و گنجاندن طرح اصلیل اسلیمی و ختایی میناکاری بر دل شمعدان ها، موفق به دریافت دو نشان ملی مرغوبیت در میناکاری گردید.
ایشان همچنین در ادامه این توفیقات خود، موفق به کسب چندین عنوان برتر زن کارآفرین و کارآفرین برتر کشور گردیدند.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.