31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > خاتم کاری اصفهان

خاتم کاری اصفهان

با نگاهی گذرا به دستاوردهای هنری هنرمندان و استادکاران ارجمند در شهر زیبا و پر افتخار اصفهان پی به ریشه این ضرب المثل قدیمی خواهیم برد اصفهان نصف جهان.
در واقع بیراه نیست و رگه‌ هایی از واقعیت را در این امر خواهیم یافت برآیند اکثریت سرفصل‌ های مهم صنایع دستی ایران را می‌توان در دستاورد های سترگ استادکاران اصفهانی جمع دید.
یکی از اصلی‌ ترین، اصیل ترین و نیز جذاب ترین شاخه های متنوع صنایع دستی ایران خاتم کاری می باشد. بر همان سیاق اصفهان نصف جهان، خاتم کاری را نیز خاتم هنرهای صنایع دستی ایران قلمداد می‌کنند و نام آن را نیز بر همین اساس نامگذاری کرده‌اند.
کارشناسان حوزه مربوطه، زادگاه هنر خاتم کاری را بر اساس آثار برجای مانده و قطعات کشف شده از آن دوران (دیلمیان) شهر شیراز می‌دانند. از جمله منبر خاتم موجود در مسجد عقیق شیراز. لیکن با ورود استادکاران ارجمند خاتم کار از شهر اصفهان و بردن این هنر به شهر اصفهان، امروزه قطعاً می‌توان اصفهان را قطب خاتم کاری در ایران قلمداد نمود، هر چند که اساتید خاتم کار شیراز کماکان به هنرنمایی و پرتو افشانی خود در این زمینه مشغول می‌ باشند. محصولات متنوع و پرشمار خاتم کاری اصفهان چون چراغی فروزان بر تارک صنایع دستی متنوع این شهر نور افشانی می کند. طیف گسترده محصولات زیبای خاتم کاری در اصفهان شامل بخش عمده‌ای از محصولات خانگی نظیر انواع بشقاب، کاسه، گلدان های متنوع، صراحی، سنبلدان، انواع تنگ های شلغمی، سرویس چای خوری، سرویس شربت خوری، آینه و شمعدان های نفیس و شکیل، محصولات تزئینی شامل انواع قاب آینه ها و قاب های عکس ترکیبی از هنر خاتم کاری و هنر معرق، منبت و میناکاری، محصولات فرهنگی شامل انواع رحل های زیبای قرآن، جعبه های نفیس خاتم ویژه قرآن و کتب ادعیه و نیز دیوان شعرای نامی ایران، محصولات سرگرمی و ورزشی چون انواع شطرنج های زیبای خاتم، تخته نرد و چوگان که بعضاً در ترکیب با هنر نگارگری و مینیاتور عرضه گردیده اند و نقوشی چون ابنیه تاریخی زیبای اصفهان همچون عمارت عالی قاپو، صحنه‌ های چوگان بازی، پل‌ های تاریخی سی و سه پل، الله وردی خان، امارات هشت بهشت و بسیاری از اماکن زیبای تاریخی دیگر اصفهان را شامل می‌شوند.
دایره وسیع هنر خاتم کاری اصفهان به حوزه‌ هایی نظیر معماری نیز راه پیدا کرده است و شاهد آثار ارزشمندی همچون درها و پنجره‌ های خاتم، دیوارهای جداکننده یا پارتیشن خاتم و مبلمان داخلی نیز می باشیم.
امروزه خاتم کاری اصفهان عرضه کننده بسیاری از هدایای صنایع دستی مورد نیاز سازمان ها، ادارات و نهادهای بزرگ دولتی و خصوصی بوده و در مناسبت‌ های مهمی همچون اعیاد بزرگ نظیر عید نوروز انتخاب اول هدایای مورد نیاز ایشان می باشد. انتخاب محصولات و هدایای خاتم‌ کاری نشان از ذوق، سلیقه، اصالت و اعتبار می‌ باشد

ست گلدان و قندان خاتم کاری

هدایای اصیل خاتم هفت گردون خیال

هدایای متنوع و پرشماری را که بازرگانی هفت گردون خیال برای متقاضیان محترم و گرامی تدارک دیده است، نشان از درک و اهمیت این هنر اصیل نزد هفت گردون می باشد.
هدایای خاتم‌ کاری هفت گردون خیال به همراه محصولات نفیس و زیبا از سایر شاخه‌ های مهم صنایع دستی ایران نظیر میناکاری، فیروزه کوبی، نقره نما، مس و پرداز، مس و نقاشی (ابداعی هفت گردون)، ترمه، قلمکار، قلمزنی و نیز محصولاتی مکمل نظیر انواع لوازم‌ التحریر و سررسید های لوکس مدیریتی، محصولات چرمی، محصولات الکترونیکی، و… در قالب پکیج های جذاب و متفاوتی به اسامی : بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، هدایای مدیران، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدایای اداری، هدایای سازمانی، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید و… جهت مشاهده، رؤیت، انتخاب و خرید شما همراهان گرامی وبسایت هفت گردون خیال تدارک دیده شده است. وبسایت جامع هفت گردون خیال تلاش می‌نماید میزبان شایسته‌ ای برای شما علاقمندان محترم به آثار و محصولات نفیس صنایع دستی باشد.

ست پایه تقویم رومیزی خاتم به همراه پاوربانک

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.