31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > خانه خلاق صنایع دستی در سنندج راه اندازی می شود

خانه خلاق صنایع دستی در سنندج راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان آقای فرهاد حامدی معاونت صنایع دستی کردستان اظهار داشت در راستای طرح تکاپو با همکاری سازمان جهانی توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) عمارت مشیر دیوان سنندج به عنوان مرکز خلاق صنایع دستی راه اندازی می شود. ایشان روز دوشنبه ۱۳ مرداد ۹۹ در این خصوص طی بیاناتی عنوان نمودند که در سال ۱۳۹۵ مصوب گردید استان کردستان به عنوان پایلوت توسعه صنایع دستی و همچنین عمارت مشیر دیوان در شهر سنندج به عنوان مرکز خلاق صنایع دستی آغاز به فعالیت نمایند.
وی افزود بعد از سپری شدن چهار سال با وجود آماده نبودن بسیاری از بسترها و شرایط فعالیت با پیگیری های مدیر کل استان مورخ ۲۱ مرداد ۹۹ دبیرخانه مرکز خلاق صنایع دستی کردستان در عمارت تاریخی مشیر دیوان راه‌اندازی شود.
معاون صنایع دستی کردستان افزود رویکرد ایجاد نوآوری و خلاقیت در حوزه صنایع دستی، برنامه ریزی برای توسعه اشتغال پایدار و نیز ورود به بازارهای جهانی صنایع دستی با تقویت ارتباط گردشگری با صنایع دستی ایجاد خواهد شد.
حامدی اضافه کرد پس از راه اندازی این مجموعه و ارائه گزارش‌های لازم به یونیدو و نیز وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای اخذ اعتبارهای ملی و بین المللی، این مرکز تجهیز و آماده ارائه خدمات به هنرمندان صنعتگر فعال استان و همچنین بازدید گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.