31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > خرید خاتم

خرید خاتم

محصولات خاتم کاری از مجموعه آثار زیبا و فاخر صنایع دستی ایران بوده که از دیرباز دارای مصارف گوناگون بوده است و در سده های پیشین در دربار پادشاهان و مقامات رده بالای حکومتی از خاتم استفاده فراوان در دکوراسیون و تزئینات و سرسرا های ابنیه کاخ‌ها و قصرهای میشد.آثار برجای مانده در موزه های ایران، همچنین بعضی بناهای بر جای مانده گواه این مدعاست. رفته‌رفته خاتم از اشرافیت صرف فاصله گرفت و در قالب اجسام و اشکال گوناگون پای به درون خانه‌ها گذارد استفاده عام تری یافت. آثاری همانند انواع تابلو و قاب های دیوارکوب، آجیل خوری، شیرینی خوری، سنگاب، سرویس چای خوری شامل سینی، قندان و انگاره سرویس شربت خوری، انواع جعبه های مختلف خاتم با کاربری های متفاوت، رحل قران، شمعدان و آینه خاتم، انواع میز و کنسول های خاتم کاری شده و حتی مبلمان با تزیینات خاتم.
کاربرد خاتم در محصولات مختلف دارای گستردگی بسیار بوده از ست های مدیریتی و اداری تا لوازم پذیرایی خانگی و دیوارکوب های مختلف. محصولات خاتم کاری همیشه دارای پرستیژ خاص و ویژه‌ای بوده و نوعی اصالت و روح ممتاز و یگانه ای را نمایندگی می نماید. هم اکنون در این ایام و مناسبت های گوناگون سال به ویژه ایام عید نوروز بسیاری از ارگانها، نهادها و سازمانهای معظم دولتی و خصوصی هدایای مورد نیاز خود در این ایام را از میان محصولات نفیس خاتم انتخاب نموده و عرضه می دارند. بر این مبنا به معرفی یکی از زیباترین و پرمصرف ترین محصولات خاتم پرداخته و توضیح و شرح مختصری پیرامون آن جهت آشنایی خوانندگان محترم تقدیم می گردد.

آجیل خوری قلمزنی شده خاتم

این محصول زیبا بر پایه مس پس از طراحی و ساخت پایه کار بر اساس مس و توسط استادکار مسگر به دستان هنرمند استاد خاتم کار سپرده می گردد و دور تا دور کاسه و همچنین بخش‌هایی از پایه به زیور خاتم آراسته می گردند. لبه و حاشیه کاسه با قلمزنی زیبای استاد جلوه ای دوچندان می‌یابد و مجموعاً این اثر چشم نواز و زیبا زینت‌بخش خانه‌های ما می گردند.

آجیل خوری قلمزنی خاتم

شرکت هفت گردون خیال مجموعه ای زیبا، کم نظیر و متنوع را از محصولات نفیس خاتم کاری جهت متقاضیان محترم تدارک دیده است که با عرضه آن در قالب پکیج های مختلف از جمله بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای مناسبتی، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، هدیه خاص و ویژه، هدایای فاخر و… و بسته بندی شکیل و انحصاری هفت گردون، قدردان این میراث گرانبهای ملی بوده و حافظ شأن و منزلت این آثار خریداران گرامی بوده و خواهد بود.

ست آجیل خوری خاتم

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.