01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > تندیس حافظیه خاتم کاری

تندیس حافظیه خاتم کاری

خاتم کاری به مثابه شاه بیت غزل بلند صنایع دستی ایران، خورشید درخشان آسمان شهر فرهنگ و ادب شیراز، ترجمانی بی نقص از غزل حافظ به روایت هنر و به روایت صنایع هنری دستی.
خاتم کاری شاخصه درخشان صنایع دستی ایران است که در جایگاهی والا و شایسته در صدر قرار گرفته است. اشتهار هنر-صنعت خاتم کاری نه تنها در قلمرو داخل مرزهای جغرافیایی میهن عزیزمان ایران که فراسوی مرزهای کشورمان را نیز در نوردیده است. به ویژه خاتم شیراز که اصالتاً زاد و بوم شهر شیراز را در شناسنامه خود دارد. خاتم شیراز دارای ظرافت و اصالت بی نظیری در نقش و ساخت است. که به راحتی با نگاهی غیر کارشناسانه نیز شاید قابل تشخیص و دریافت باشد. البته خاتم در شیراز زاده گردید، لیکن در طی دوران رشد و بالیدن و گسترش خود در اصفهان یکی از قطب های صنایع دستی ایران نیز ریشه دوانید و بالیدن گرفت.
هم اکنون شاید به لحاظ کمی شاهد پیشی گرفتن تولید این محصولات زیبا و جذاب در اصفهان از شهر شیراز باشیم، اما به لحاظ کیفی هنوز خاتم شیراز حرف اول را می‌زند و باید نیز همین گونه باشد. طیف وسیع و گسترده محصولات خاتم رشک برانگیز است. از محصولات خانگی شامل ادوات، ظروف، اقلام تزئینی و… تا محصولات اداری و انواع ست های مدیریتی از محصولات فرهنگی و حوزه های مرتبط با آن تا محصولات سرگرمی و ورزشی همگی از حوزه های متنوعی هستند، که هنرمندان و اساتید گرامی خاتم کار به آن ورود پیدا کرده و هنرنمایی نموده‌اند، حتی در دوران اوج رونق و شکوه خاتم، شاهد نقش پررنگ خاتم در حوزه معماری داخلی به ویژه دربار سلاطین و اشراف زادگان جهت تزئینات داخلی سرسرها و تالارها، مبلمان، تزیینات مختلف داخلی درب ها و نیز در اماکن مقدس یا مذهبی شاهد حضور پررنگ خاتم‌ کاری هستیم. (به گواه آثار و مستندات برجای مانده)
هنرمندان شیرازی خاتم کار در این عرصه پیش قراول بوده و با خلق یادمان هایی زیبا و به یاد ماندنی از بناها و اماکن مهم و تاریخی شهر شیراز مزین به خاتم اصیل، زیبا و نفیس، ادای دین نموده اند که از آن جمله است انگاره خاتم کاری شده از بنای آرامگاه شاعر سترگ ایران حافظ. با ستون ها و کلاه فرنگی زیبای نصب شده بر بالای آن و مزار حافظ در داخل و زیر سقف گنبدی مرتفع که همگی به زیور خاتم اصیل و نفیس آراسته گردیده اند و یادمانی بی‌نظیر را خلق نموده اند.

ست گلدان خاتم کاری

هفت گردون خیال و نگاه ویژه به خاتم و هدایای خاتم کاری

شرکت هفت گردون خیال نیز با نگاهی ویژه به هنر-صنعت خاتم کاری می نگرد در پکیج های انحصاری هفت گردون محصولات نفیس و اصیل خاتم جایگاهی ویژه و والا دارند، اصولاً هدایای خاتم‌کاری گزینه اول انتخاب در میان افراد و نیز سازمان ها و ارگان ها و مؤسسات مختلف دولتی و خصوصی به مناسبت‌های مختلف است. بر همین اساس است که چیدمان های متنوع و جذاب پکیج های ابداعی هفت گردون همچون بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، هدایای تبلیغاتی، هدایای اداری، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، محصولات وی آی پی، محصولات آنتیک، هدایای فاخر و… بر پایه محصولات زیبای خاتم به ویژه، و نیز میناکاری شکل گرفته است و البته از سایر گرایش های متنوع صنایع دستی نظیر فیروزه کوبی، نقره نما، مس پرداز، نقاشی روی مس (ابداعی هفت گردون)، ترمه، قلمکار، حکاکی مس و… نیز بهره برده شده است.
وبسایت جامع هفت گردون خیال را بازدید نمایید و با دنیایی زیبا، جذاب و متفاوت از نفیس ترین آثار و محصولات متنوع صنایع دستی هفت گردون خیال روبرو گشته و اقدام به انتخاب و تهیه هدایای مورد نیاز خود نمایید و خریدی شیرین، با صرفه، امن و متفاوت را تجربه نمایید.

ست گلدان خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.