01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران صنایع دستی اصفهان فرهنگ خرید کالای ایرانی

صنایع دستی ایران صنایع دستی اصفهان فرهنگ خرید کالای ایرانی

صنایع دستی ایران و همچنین گل سرسبد آن صنایع دستی اصفهان دارای پیشینه و پشتوانه غنی فرهنگی می باشد. فرهنگ ناب، اصیل و یگانه ایرانی فرهنگی به قدمت تاریخ پر افتخار و نیز پر فراز و فرود این دیار کهن می باشد. همانگونه که محصولات صنایع دستی ایران و اصفهان دارای پتانسیل و بار فرهنگی تاریخی و ملی است و دارای پتانسیل و ظرفیت اقتصادی نیز می باشد، کمااینکه طبق برآورد های رسمی توسط نهادهای مسئول و ذیربط هم اکنون در سطح کشور میلیون ها نفر مستقیم و غیر مستقیم مرتبط با تولید و عرضه محصولات صنایع دستی به فعالیت مشغول بوده و صنایع دستی چه در عرصه تولید و چه در عرصه توزیع نقش اساسی و اصلی در چرخه اقتصادی زندگیشان را ایفا می نماید. بر این اساس شایسته است که نگاهی ویژه به آن داشت و آن را از حاشیه به متن آورد، چه اینکه تولیدات صنایع دستی در اکثریت موارد و شاخه‌های مهم و اساسی آن با استفاده از ظرفیت ها، مواد و مصالح، نیروی کار ماهر و ساده، استادکاران و هنرمندان خاص آن داخلی بوده و سرمایه‌گذاری اولیه آن به نسبت سایر رشته‌های صنعتی ارزان تر بوده، به فضای وسیع و کارگاه ها و کارخانه های تخصصی و پیشرفته احتیاج نمی‌باشد، هر خانه و فضای کوچکی می تواند کارگاهی تولیدی باشد. نیروی کار ارزان و فراوان همچنین نیروی کار ورزیده و ماهر لازمه موجود بوده و دارای ارزش افزوده بالایی به نسبت سایر صنایع تولیدی و… می‌باشد. تولیدات آن دارای کاربرد فراوان در زندگی روزمره بوده و از همه مهم‌ تر احتیاج به ارز خارجی نداشته، دارای زمینه صادراتی فراوان بوده و خود صنعتی ارز آور می باشد. همچنین می تواند همانند رسانه‌ای قوی عمل نموده و معرف شایسته‌ای برای نشر فرهنگ، تمدن و سنن ویژه میهن عزیزمان ایران باشد. جای جای این سرزمین پهناور دارای فرهنگ و آداب و سنن ویژه خود بوده و بر همان مبنا شاهد محصولاتی زیبا و متنوع متناسب با شرایط جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی هر منطقه هستیم. محصولاتی نظیر خاتم‌ کاری، فیروزه کوبی،میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج، مس و پرداز، منبت، معرق، حکاکی فلزات، حکاکی چوب، قلمزنی، ترمه بافی، قلمکار، فرش، گلیم، گبه، سوزن دوزی، آینه کاری، سفال، سرامیک، شیشه، حصیر بافی، کاشی، پته‌ دوزی و بسیاری از عناوین دیگر که نزدیک به ۶۰۰ رشته را طبق برآوردهای رسمی شامل می‌شود. بر مسئولین محترم و متولیان امر و همچنین فعالان این این حوزه فرض است که با بستر سازی و فرهنگ سازی زمینه حضور هرچه بیشتر و نیز رونق، رشد و شکوفایی صنایع دستی ایران و اصفهان را فراهم آورده و از پی آن گامی اساسی و مهم در زمینه بهبود اقتصاد و رونق تولید و تجارت برداشته شود.

ست آجیل خوری میناکاری

هفت گردون خیال و نگاه ویژه به صنایع دستی

شرکت هفت گردون خیال مروج و مبلغ خرید کالای ایرانی است. کالایی که علاوه بر کیفیت و مرغوبیت مواد و مصالح اولیه، ساخت آن دارای وجه زیبایی و زیبا سازی هر فضا و مکانی می باشد. بلی سخن از محصولات صنایع دستی است به عنوان کالایی ایرانی، فاخر، نفیس، اصیل، زیبا و کاربردی.
هفت گردون مجموعه محصولات خود را انفرادی و یا در قالب پکیج های انحصاری و ابداعی نظیر بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای مناسبتی، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدیه نفیس، فاخر و خاص در وبسایت جامع خود جهت مشاهده، انتخاب و تهیه عرضه نموده است. مجموعه این پکیج‌ها رافع نیازی جذاب، متفاوت و منحصر به فرد اشخاص، سازمان‌ ها، ارگان ها و نهادهای دولتی و خصوصی بوده و نام شما را به نیکی و زیبایی ماندگار می نماید.

ست تنگ خاتم کاری زیبا

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.