05 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > شیرینی خوری میناکاری روی مس

شیرینی خوری میناکاری روی مس

هنر-صنعت زیبای میناکاری پنجره‌ای است که رو به آسمانی پاک و درخشان و افق های بیکران گشوده شده است. ظرافت، جذابیت، رنگ آمیزی فوق‌العاده، تنوع در نقش و نوع محصول، تنوع در زیر ساخت فلز شیشه سفال و… تنها چند نمونه از ویژگی‌ های مهم و مشهود هنر-صنعت میناکاری است. استاد مینا کار با نقش آفرینی های هنرمندانه خود در سطوح فلزی مثل برنج، طلا و نقره یا بر سطوح سفالی و شیشه‌ای خالق اثر ماندگار و متعالی و فوق العاده می گردد که ما را با خود به عرصه‌هایی رؤیای، شیرین، بکر و آرامش بخش می‌برد هنرمند میناکار در کشف و شهودی پیوسته عرصه‌هایی متفاوت، زیبا و رؤیایی را راهگشایی نموده و در برابر دیدگان ما قرارمیدهد. میناکاری اصفهان با دنیایی از نقش و رنگ و ایده و طرح ما را در خطی دائمی و پیوسته قرار می‌دهد روزمرگی‌ های ما را پس می‌زند و غبار از آسمان ها می زداید و روح ما را در آن به پروازی شاد و متعالی در می آورد. تنوع محصولات میناکاری بسیار گسترده بوده و بسیاری از زوایای گوناگون زیست روزمره ی اجتماعی و شخصی ما را پوشش می‌دهد. انواع ظروف خانگی از قبیل کاسه و بشقاب و گلدان، آینه و شمعدان، سنگاب، شیرینی خوری، آجیل خوری، گزخور، ی سرویس چای و سرویس شربت خوری، انواع تابلوهای ترکیبی مینا و خاتم و بسیاری محصولات دیگر که به زیور مینا آراسته گردیده اند. علاوه بر تنوع محصولات، شاهد تنوع در زیر ساخت های گوناگون در حوزه میناکاری نیز می باشیم. همانند میناکاری روی مس و سفال،میناکاری روی شیشه،طلا و نقره (حوزه ویژه زیورآلات لوازم لوکس و نفیس) میناکاری روی برنج و…
محصول مورد معرفی امروز یکی از محصولات متنوع و پرشمار صنایع دستی حوزه میناکاری روی مس بوده که اصفهان در آن حرف اول را زده و پرچم دار شایسته‌ای برای تولید و عرضه آن می‌باشد. شیرینی خوری های پایه دار میناکاری شده در انواع پر شماری به لحاظ فرم، طرح و رنگ بوده و می توان به جرأت ابراز داشت که تمامی سلیقه ها را پاسخگو می باشد. این شیرینی خوری های پایه دار بسیار زیبا و برازنده بوده و نقوش میناکاری متفاوتی را به لحاظ نوع میناکاری و فرم ساخت و رنگ شامل می‌شود. علاوه بر تنوع اشکال پایه کار، خود ظرفیت آن نیز در دو نوع تخت و گود عرضه می گردد و بعضاً دارای حاشیه های به اصطلاح دالبر دار بوده و یا حاشیه ساده را شامل می‌شود. رنگ آمیزی آن عموماً بر مبنای رنگ های زمینه سفید نقوش و خطوط آبی سیر و روشن با گل‌های زرشکی، قرمز، قهوه‌ای و نارنجی بوده که جذابیت و جلوه بی نظیری را رقم می‌زند و البته در محصولات میناکاری روی سفال لالجین نیز ما شاهد عرضه شیرینی خوری های پایه دار میناکاری می باشیم.

ست بشقاب و گلدان میناکاری

میناکاری و هفت گردون

شرکت هفت گردون خیال همواره تمرکزی ویژه بر هدایای میناکاری در فرایند تولید و عرضه داشته و توانسته است در پکیج های ابداعی و انحصاری خود به درستی و زیبایی از محصولات میناکاری بهره برده و بسته های متنوع، جذاب، شکیل و متفاوتی در طراحی، تولید و عرضه نماید.
پکیج هایی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، هدایای اداری، هدایای خاص، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، محصولات وی آی پی، هدیه ویژه، هدیه لوکس.
وبسایت جامع هفت گردون خیال عرصه‌ای است برای اوج گیری رؤیای ما و شما که جامه واقعیت به تن نموده است.

ست گلدان و بشقاب میناکاری اصیل

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.