31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > جای ادویه میناکاری روی سفال

جای ادویه میناکاری روی سفال

میناکاری روی سفال ترکیبی زیبا و جذاب از دو حوزه صنایع دستی ایران، هنر مینا‌کاری و هنر سفالگری بوده که ویترین جذاب صنایع دستی ایران را رنگین‌تر نموده است. قطب مهم سفال ایران لالجین همدان (شهر جهانی سفال) هم اکنون پیشتاز ارائه محصولات زیبا، رنگین و متنوع سفال میناکاری شده می‌باشد. تنوع نقش و رنگ در این دسته از محصولات بسیار بالا و پرتعداد بوده و به جرأت می‌توان گفت که پوشش دهنده تمامی سلایق موجود در جامعه اعم از جوان می باشد. محصولات میناکاری روی سفال و سرامیک مینا در دو حوزه ‌محصولات کاربردی خانگی و حوزه ادوات تزیینی عرضه می‌شوند. این محصولات علاوه بر وجه فوق العاده زیبایی بصری آن، کاربردی بوده و در بیشتر شئون جاری در زندگی دارای کارکرد ویژه خود می‌باشند. انواع ظروف شامل بشقاب های متنوع، انواع کاسه های انار خوری، آجیل خوری، شیرینی خوری، میوه خوری، انواع تنگ و پارچ، انواع گلدان های زیبا در اشکال و ابعاد متفاوت، سرویس چای خوری و شربت‌ خوری و بسیاری مثال های دیگر. علاوه بر نقوش معمول و رایج میناکاری شیوه های بسیار جذاب دیگری که در این دست محصولات سفال و میناکاری، انجام می‌پذیرد، روش نقطه گذاری است که شیوه ای بسیار بدیع، جذاب و زیبا می باشد. رنگ گذاری صورت نقطه، نقطه بر نقش تعیین شده و منظور نظر طراح صورت گرفته و در نهایت شاهد خلق اثری فوق العاده چشم نواز و بدیعی می‌باشیم.
محصول سه تکه میناکاری روی سفال معرفی شده در این نوشتار از جمله یکی از زیباترین محصولات این شاخه از صنایع دستی ایران بوده که جلوه بسیار خاصی را به محیط بخشیده و خود به تنهایی صرفنظر از کارکرد آن نیز دارای جذابیت ویژه‌ای در زیبا سازی محیط است. این ظروف درب دار در ابعاد و اشکال متنوع طراحی و ساخته می‌شوند و در نهایت توسط هنرمند نقاش میناکار به آرایه نقش و رنگ مزین می شود. هدیه آن بسیار دلنشین و مطلوب بوده و از آن دست هدایای میناکاری است که در ذهن می‌ماند و خاطره‌ای شیرین می‌شود.

بشقاب میناکاری

هدایای مینای هفت گردون خیال

شرکت هفت گردون خیال مجموعه ای خلاق و مبتکر می باشد که عنصر خلاقیت را چه در عرصه طراحی و تولید و چه در عرصه ارائه و فروش همواره مد نظر قرار داده و می دهد و بر همین مبناست که هفت گردون در اقدامی مبتکرانه با طراحی و عرضه انحصاری پکیج های متنوع و جذاب خود تجربه خلاقانه‌ای را به ارمغان آورده است. پکیج هایی که پاسخی شایسته است به نیازی خاص. پکیج‌ های هفت گردون تحت عناوین بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، هدایای فاخر، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدیه خاص و… طراحی و عرضه گردیده اند.
تمامی محصولات زیبای صنایع دستی هفت گردون در کنار تمامی پکیج های عرضه شده در وبسایت سایت جامع هفت گردون خیال قابل رؤیت و تهیه متقاضیان محترم بوده و دریچه ای را برای شما رو به چشم اندازی زیبا و متفاوت گشوده است.

گلدان و بشقاب میناکاری با طرح جدید و اصیل

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.