05 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان اقتصاد خانواده

صنایع دستی ایران و اصفهان اقتصاد خانواده

اقتصاد خانوار متشکل از مجموعه عواملی است که آن را پی می ریزد. اقتصاد خانوار در ایران و فرهنگ ما عموماً به وضعیت اقتصادی سرپرست خانوار بستگی دارد. امروزه مشاهده می شود که بانوان محترم علاوه بر نقشی که در بنیان و قوام خانواده بالذات ایفا می نمایند، در حکم سرپرست خانوار نیز به ایفای نقش می پردازند و این امر (جمع بین دو نقش) امری است بسیار حساس، پیچیده، مهم، امر تربیت، آموزش، پرورش، آرام سازی، تمشیت امور خانواده و بسیاری مسائل بنیادین در پیرامون دوام و قوام خانواده بر دوش بانوان عزیز ما نهاده شده است و از سویی دیگر به مدد گسترش جوامع و رشد و ترقی آن بانوان از این امر بی‌نصیب نمانده و مشاغل مختلف، حساس و متفاوتی را دوشادوش مردان در صحنه اجتماع پذیرفته و از عهده آن برآمده اند و ناگفته پیداست که با تحمل فشار مضاعف و تلاش شبانه‌ روزی و چند جانبه صرف نظر از صحیح و یا نا صحیح بودن این امر باید از نگاهی دیگر نیز به آن نگریست و راهکاری اندیشید تا جمع بین این دو مسئولیت و تعهد، حامل فشار مضاعف بر دوش بانوان پرتلاش و سخت کوش نباشد.

یقیناً یکی از راهکارهای مهم، جذاب، نتیجه بخش و تاثیرگذار در این امر حضور در عرصه تولید و عرضه صنایع دستی می باشد. روند تولید یک محصول و کالا در حوزه صنایع دستی دارای ویژگی هایی است که می تواند در این امر یاری رسان و راهگشا باشد، چرا که بسیاری از گرایش ها و شاخه های صنایع دستی ایران و اصفهان قابلیت طراحی، تولید و ساخت را حتی در فضای کوچک خانه دارد. هر خانه می‌تواند به مثابه کارگاه و یا واحد تولیدی عمل نماید. این ویژگی به ویژه برای بانوان محترم سرپرست خانوار بسیار راهگشا و مغتنم است و این ویژگی می‌تواند یاری‌گر بانوان محترم هنرمند در ایفای همزمان دو نقش در حیطه خانواده و جامعه باشد. یقیناً طبع لطیف، زیبا پسند و پر احساس بانوان می‌تواند به عنوان مکملی تاثیرگذار در تولید محصول نهایی اثر گذاشته و در پایان شاهد عرضه محصولی زیبا، هنرمندانه و کاربردی باشیم، کمااینکه هم اکنون نیز در جای‌ جای میهن عزیزمان ما شاهد حضور موفق بانوان در عرصه های مختلف تولید محصولات زیبا و فاخر صنایع دستی ایران هستیم. شاهد مثال صنعت فرش دستبافت ایران و کلاً بافته های داری مثل انواع گلیم، گبه، زیلو، جاجیم، فرش، قالیچه و… است که عمدتاً توسط بانوان هنرمند بافنده در هر شهر و روستایی به انجام می رسد. طراحی و ساخت زیور آلات، بافته های حصیری، پارچه، سوزن دوزی، ملیله و سرمه دوزی، آینه دوزی و بسیاری مثال های دیگر در حوزه صنایع دستی ایران و اصفهان که می‌توان در آن به این نتیجه دست یافت. سفال و سرامیک و نگارگری نیز از حوزه هایی است که علاوه بر بازار پر رونق خود عرصه‌ ای است برای بروز خلاقیت، ابتکار، ذوق هنری، بیان عواطف و… صنایع دستی متفاوت و رنگارنگ ایران و اصفهان به عنوان قطب صنایع دستی کشور از جمله هنر-صنعت خاتم کاری، فیروزه کوبی، میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج،منبت، معرق، حکاکی مس، حکاکی چوب، ترمه، قلمکار، فرش، گلیم، گبه، نقره نما، مس و پرداز و تمامی عرصه‌هایی است که در آن شاهد حضور موفق، پرشور، تأثیرگذار و مداوم بانوان عزیز هستیم.
شایسته است که متولیان امر، مسئولین ذیربط، فعالین، شاغلین و سرمایه‌گذاران محترم این عرصه از کنار این امر به راحتی عبور ننموده و با بستر سازی مناسب و حمایت‌های قانونی و پشتیبانی حقوقی و فنی لازمه و ایجاد تسهیلات مؤثر و راهگشا به این وظیفه ملی، میهنی و اخلاقی خود به نحو مطلوب و شایسته‌ای عمل نما

ست شکلات خوری خاتم کاری

هفت گردون خیال چه میکند

هم اکنون و با افتخار اذعان می داریم که بسیاری از بانوان هنرمند در عرصه های متفاوت تولید صنایع دستی از همکاران این مجموعه بود و بر این همکاری بر خود می بالیم.
همچنین هفت گردون خیال با درک ضرورت های این حوزه و به روزرسانی آن اقدام به طراحی، تولید و عرضه پکیج های انحصاری، ابداعی و خلاقانه نموده است عناوینی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای سازمانی، محصولات آنتیک، هدایای مناسبتی، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدیه خاص، ویژه و فاخر کرده است.
این پکیج های منحصر به فرد پاسخگوی شایسته نیاز بسیاری از افراد، اشخاص، سازمان ها، ادارات و نهادهای گوناگون دولتی و خصوصی به هدایای متفاوت بوده که می‌توانید با رجوع به وبسایت جامع شرکت هفت گردون خیال کلیه پکیج ها و محصولات گوناگون را مشاهده و تجربه خریدی متفاوت را در کارنامه خود داشته باشید.

ست گلدان و قندان مس و پرداز

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.