30 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با فنلاند

صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با فنلاند

جمهوری فنلاند کشوری از حوزه اسکاندیناوی در شمال اروپا پرآب، سبز و با فرهنگ و سنن و صنایع دستی زیبای خاص خود قرار داشته با جمعیتی نزدیک به ۵/۴ میلیون نفر و مساحتی در حدود ۳۳۸/۱۴۵ کیلومتر مربع جز خلوت ترین کشورهای اروپایی است.
به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی این کشور طبعأ شاهد سنن و فرهنگ آداب و رسوم و شرایط زیستی متفاوت و طبعاً دستاورد های متفاوت در حوزه‌ های مختلف از جمله صنایع دستی آن می‌باشد که در قیاس با صنایع دستی ایران و اصفهان بسیار متفاوت است.

کشور فنلاند

مهم ترین صنایع دستی فنلاند

به علت طبیعت فوق‌ العاده این کشور، صنایع دستی این کشور عمدتاً متناسب با شرایط اقلیمی آن می‌ باشد و به ویژه در حوزه شیرینی، شکلات و نوشیدنی های ویژه دارای محصولات متنوع و مشهوری است.
علاوه بر آن شاهد صنایعی همچون شیشه گری، سرامیک، چینی، سازهای سنتی، چاقو سازی، حکاکی روی چوب، بافتنی و لباس های دست بافت گرم، ظروف سنگی و انواع دست بافته های داری در حوزه فرش می باشیم.
در این گفتار بررسی مختصری پیرامون چند سر فصل مشترک با صنایع دستی ایران و اصفهان صورت می پذیرد.
۱) چاقوسازی : به علت رواج شکار در این کشور و وجود فراوان گوزن های شمالی، هنر-صنعت چاقو سازی رواج فراوانی دارد. چاقو های دست ساز این کشور با روکش چرمی به نام فنیکا از مهم ترین صنایع دستی این کشور است. دسته های چوبی این چاقوها عموماً فاقد تزئینات بوده و در قیاس با چاقو های دست ساز زنجان که دسته‌ های آن مزین به کنده کاری و یا انواع تزیینات دیگر از جمله خاتم کاری است، ساده تر می باشد.
۲) شیشه گری : از دیگر صنایع دستی مشهور و متنوع فنلاند می‌باشد. عمدتاً محصولات آن به لحاظ رنگ آمیزی تک رنگ بوده و اجسام تزئینی مختلفی همچون انواع حیوانات و یا ظروف دکوراتیو و تزئینی می باشد، که در قیاس با شیشه گری و آبگینه در صنایع دستی ایرانی بسیار متفاوت است. به ویژه در حوزه محصولات میناکاری روی شیشه که یکی از زیرمجموعه های چندگانه هنر مینا‌کاری است این تمایز بیشتر به چشم می آید.
در حوزه محصولات میناکاری روی شیشه ما شاهد حضور چشمگیری از رنگ و نقش هستیم. نقوش مینایی به کار رفته در آثار آبگینه جشنواره‌ ای از رنگ و نقش را در برابر دیدگان ما به نمایش می‌گذارد.
رنگ های پر انرژی و نشاط در این دسته آثار بسیار مشهود است و در سایر حوزه های میناکاری همچون میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب نیز می‌توان این ویژگی را مشاهده نمود.
۳) انواع بافتنی هایی چون شال و کلاه و ژاکت از دیگر محصولات زیبایی صنایع دستی فنلاند است.

۴) محصولات چوبی نظیر سازهای سنتی معروف به کانتله و انواع ظروف چوبی و نیز ظروف یکپارچه سنگی همچون تابه و لیوان که حرارت را به مدت زیادی در خود نگاه می دارند، نیز از دیگر محصولات صنایع دستی خاص این کشور می باشد.

شمشیر فنلاندی
شیشه گری فنلاند
بافتنی های فنلاند
سازهای سنتی فنلاند

هفت گردون خیال و رنگین کمانی از هدایای صنایع دستی نفیس

شرکت بازرگانی هفت گردون خیال بر خود می بالد، که با سعی و همتی والا در طی سالیان فعالیت خود در حوزه صنایع‌ دستی فاخر و نفیس توانسته است کلکسیونی بی نظیر از هدایای زیبا و اصیل صنایع دستی را در گرایش‌ های متفاوت، تولید و عرضه نماید. مجموعه ای متنوع از هدایای ترکیبی خاتم‌ کاری، میناکاری، فیروز کوبی، نقره نما، مس و پرداز، مس و نقاشی (ابداعی هفت گردون)، قلمکار، ترمه و… در کنار محصولاتی مکمل همچون انواع سررسید های لوکس مدیریتی، لوازم التحریر لوکس، محصولات چرم، محصولات الکترونیکی و…
این هدایای زیبا در قالب پکیج های انحصاری تحت عناوین : بسته های اقتصادی، محصولات وی آی پی، هدایای مدیریتی، هدیه جدید، محصولات آنتیک، هدیه لوکس، هدیه خاص، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی و… تولید و عرضه گردیده اند و مجموعاً در وبسایت جامع هفت گردون خیال جهت رؤیت، مشاهده و انتخاب قرار گرفته اند.
ما برای تمام نیازهای متنوع و گوناگون شما متقاضیان محترم و گرامی پیشنهادات خاصی را مطرح و عرضه نموده ایم، شما نیز خاص باشید و آن را تجربه نمایید.

ست قندان فیروزه کوبی

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.