01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با چک

صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با چک

جمهوری چک کشوری تازه استقلال یافته (۱۹۹۳) واقع در اروپای مرکزی با تاریخی کهن، باستانی و دارای صنایع دستی، آداب و رسوم و سنت های غنی و ویژه، از اعضای اتحادیه اروپا محصور در خشکی و با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی است.
پراگ پایتخت این کشور به مساحت ۷۸/۸۶۶ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۱۰/۷۰۸/۹۸۱ می باشد. دارای تاریخ و فرهنگی پربار و البته صنایع دستی مهم می باشد که در اینجا نگاهی به آن خواهیم انداخت و در نهایت قیاسی در بعضی از شاخه های مشترک با صنایع دستی ایران و اصفهان اجمالاً خواهیم پرداخت.

صنایع دستی چک

مهم ترین صنایع دستی جمهوری چک

معروف ترین صنایع دستی این کشور را می توان ذیل موارد زیر خلاصه نمود :
۱) ظروف کریستال بوهمیا
۲) چینی و سرامیک
۳) زیورآلات لعل و مهره‌ای
۴) عروسک سازی
۵) نقاشی
۶) مگنت و ماگ
سرفصل های صنایع دستی این کشور محدود می باشد و در قیاس با صدها نوع صنایع دستی ایران و اصفهان و هدایای صنایع دستی متنوع میهن عزیزمان بسیار محدود می باشد. البته شایان ذکر است هنر کریستال و چینی این کشور دارای شهرت و اعتبار فوق‌ العاده می‌باشد و در سطح بین‌ المللی درخششی فوق العاده و مطلوب دارد. به ویژه کریستال های بوهمیای این کشور که از کیفیت جذابیت و ظرافت بی نظیری برخوردار است.
چینی های دست ساز و نیز صنعتی چک نیز از مرغوبیت و مطلوبیت ویژه‌ ای برخوردار می‌باشد. سرامیک‌های چک به سرامیک های پیازی شهره هستند که ترکیبی از المان های گیاهی به سبکی خاص هستند و چینی های سیبولاک در زمینه سفید و نقوش آبی رنگ عرضه می گردند.
صرف نظر از سفال و سرامیک صنایع دستی ایران که به لحاظ ساختاری دارای تنوع فوق‌ العاده‌ای هستند که در قیاس نقش و طرح سفال و سرامیک چک با ایران نیز شاهد تفاوت اساسی در نقش و طرح و رنگ هستیم، باید اذعان داشت مجموعه سفال و سرامیک ایران از تنوع بسیار بالاتری برخوردار می باشد.
در حوزه زیورآلات نیز این کشور دارای زیورآلات ویژه با استفاده از سنگ قرمز و درخشان گارنت زیورآلات مهره ای و نیز زیورآلات با استفاده از سنگ نیمه قیمتی لعل می باشد که جذابیت های خاص خود را دارد. زیورآلات ایران بیشتر بر پایه طلا و نقره و سنگ های قیمتی عرضه می‌شود. همچنین در حوزه صنایع دستی ما شاهد زیورآلات میناکاری روی طلا و میناکاری روی نقره می باشیم که دارای تنوع و جلوه بی نظیری می باشد.
زیورآلات میناکاری روی طلا از مجموعه میناکاری در صنایع دستی ایران است، حوزه ای با زیرساخت های متنوع همچون میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، میناکاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب.
مینا‌کاری هنر اصیل و دیرین ایرانی است، که دارای محصولاتی زیبا و خاص بوده و همچنین دارای کاربرد های متنوع در زندگی روزمره می باشد.
عروسک سازی از دیگر صنایع دستی جمهوری چک است که بیشتر شامل شخصیت های مختلف و سنتی خیمه شب بازی و از جنس چوب است.
ماگ و مگنت های یخچالی که معرف جاذبه‌ های گردشگری این کشور است نیز از دیگر محصولات صنایع دستی این کشور می باشد.

ظروف کریستال بوهمیا
سرامیک چک
عروسک سازی چک
نقاشی چک

هفت گردون خیال و هدایای جذاب صنایع دستی

بازرگانی هفت گردون خیال با تأسی بر حضور موفق چندین ساله در امر تولید و عرضه هدایای نفیس صنایع دستی اقدام به ابداعی نوین در عرصه ارائه هدایای نفیس صنایع دستی خود نموده است که حاصل آن ارائه پکیج های متفاوت و جذاب تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدایای اداری، محصولات وی آی پی، هدایای سازمانی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و… می باشد.
لازم به یادآوری است که تمامی پکیج های عنوان شده به همراه هدایای دیگر در وبسایت جامع هفت گردون خیال ارائه و آماده رؤیت، انتخاب و تهیه شما متقاضیان گرامی این آثار می باشد.

صنایع دستی اصفهان و صادرات

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.