31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان دستاورد امروز دستمایه فردا

صنایع دستی ایران و اصفهان دستاورد امروز دستمایه فردا

آنچه که امروز به عنوان دستاوردهای گرانقدر صنایع دستی ایران و اصفهان در دستان ماست، دستمایه ای ارزشمند برای نسل‌های آینده و نیز پشتوانه‌ ای برای آبادانی و حضور پر نشاط میهن عزیزمان ایران در صحنه پر تکاپوی جهانی فرداست. همانگونه که آنچه ما امروز بر خود از داشتن آن می بالیم و مایه عزت و سربلندی ماست، میراثی ارزشمند از پیشینیان سخت‌ کوش و پرتلاشمان است.
ناگفته پیداست که این میراث ارزشمند سرمایه‌ ای بی بدیل به لحاظ فرهنگی، ملی و تمدنی ما می باشد. چه اینکه صنایع دستی ایران حامل بار فرهنگی، بومی و ارزشی است. چه این که صنایع دستی ایران منشوری چند وجهی است و تک‌ بعدی نبوده، هم به لحاظ کارکرد و بهره وری در زیست فردی و اجتماعی ما دارای پتانسیل و ظرفیت بالاست و هم به لحاظ هنری و زیبایی و جنبه های دکوراتیو دارای ظرفیت بسیار بالا و ویژه می باشد.

سنگاب مس و پرداز

جگونه حافظ شایسته ای برای این میراث ملی باشیم

هرگونه اقدام، حمایت، پشتیبانی بستر سازی و سرمایه‌گذاری که منجر به رونق تولید و نیز عرضه این آثار و محصولات اصیل و نفیس در عرصه‌ های داخلی و به ویژه بین‌ المللی انجام پذیرد، گامی است رو به جلو و مغتنم و البته چه بهتر که تمامی اقدامات فوق در چهارچوب یک برنامه جامع دراز مدت، میان مدت، کوتاه مدت و سراسری صورت پذیرد تا هم از پراکنده کاری و هدردهی منابع مالی و انسانی پرهیز شود و هم به نتیجه بهتر، اصولی تر و تأثیرگذارتری دست یافت. به ویژه در صنایعی که دارای شهرت بین المللی بوده و در سطح جهانی دارای متقاضیان فراوان می‌باشد و زمینه رشد، گسترش و ترقی آن فراهم است. همچون صنعت فرش دست بافت، گلیم و گبه. همچنین هنر-صنعت سفال و سرامیک، خاتم کاری، میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج.
البته ناگفته نماند که بسیاری از صنایع دستی زیبا و اصیل ایران در اقصی نقاط و جای‌ جای میهن عزیزمان ایران حضور داشته که بنا بر علل گوناگون مغفول و یا ناشناخته مانده است. هنرهایی که دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در جهت رشد، ترقی و گسترش در سطح داخلی و خارجی هستند و بر آحاد فعالین، مسئولین ذیربط و متصدیان امر فرض است که با اقدامات مناسب، شایسته و لازم موجبات درخشش و طلوع خورشید زیبای آن از پس ابرهای غفلت و فراموشی گردند.
تنوع بی‌نظیر و پر شمار شاخه‌های صنایع دستی ایران گنج شایانی است که باید به شایستگی نگاهبان، حافظ و مروج آن بود. صنایعی چون خاتم‌کاری، میناکاری، فیروز کوبی، نقره نما، مس و پرداز، حکاکی مس، قلمزنی، منبت، معرق، ترمه، قلمکار، سفال، سرامیک، شیشه، سوزن دوزی، حصیربافی، آینه کاری، ملیله دوزی، زیورآلات سنتی و مدرن، خطاطی، نگارگری و ده‌ها و صدها عنوان دیگر که در این گفتار مجال ذکر نام تک تکشان میسر نمی باشد.

گلدان قلمزنی روی مس

شرکت هفت گردون خیال میراث داری متعهد و خلاق

شرکت بازرگانی هفت گردون خیال از بدو امر و انتخاب این حوزه برای فعالیت در خود این حس ارزشمند و زیبا را احساس می نمود و می نماید. نگاهبانی شایسته از این میراث و تعهد ناشی از آن، هفت گردون خیال را بر آن داشت که حضوری متفاوت و خلاقانه را تجربه نماید.
در ادامه این روند و جهت نیل به خط مشی ترسیم شده هفت گردون با طراحی و ابداع پکیج های انحصاری هدایای صنایع دستی ایران و محصولات مکمل، طرحی نو در افکنده و گامی مهم در این راستا برداشته است.
پکیج هایی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای اداری، هدایای سازمانی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای فاخر و…
وب سایت جامع هفت گردون خیال با عرضه مجموعه پکیج های انحصاری خود و همچنین سایر محصولات نفیس، زیبا و شکیل از صنایع دستی ایران، دریچه ای رو به دنیایی از هدایای جذاب و متفاوت را برای متقاضیان محترم و دوستداران صنایع دستی ایران باز نموده است.
شما نیز می‌توانید با ورود به وبسایت هفت گردون از این چشم انداز زیبا بهره برده و هدایای مورد نیاز خود را تهیه نمایید و تجربه شیرین خریدی متفاوت، جذاب، به صرفه و امن را به تجارب خود بیافزایید.

صنایع دستی اصفهان و صادرات

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.