01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان سکوی جهش اقتصادی

صنایع دستی ایران و اصفهان سکوی جهش اقتصادی

جهش تولید و جهش اقتصادی و اصولاً با نگاهی کلی تر مسئله تولید و اقتصاد مستلزم دستیابی به زیر ساخت‌های مناسب، برنامه ریزی صحیح و بلند مدت و استراتژیک، تنوع میانبرهای مرحله ای و تاکتیکی، سرمایه‌ گذاری لازم، دانش فنی لازم، تجهیزات و امکانات مربوط به نیروی کار ماهر، مدیریت متخصص، کاردان و متعهد، بازاریابی متناسب با نیازهای اقشار گوناگون، زمان‌سنجی مناسب جهت ورود به بازار، تبلیغات صحیح و متعادل و بسیاری عوامل گوناگون دیگر می باشد.
شرایط نامتعادل و متشنج بازار به لحاظ تبعات اپیدمی کرونا، تحریم های اقتصادی و سوء مدیریت و نوسانات شدید ارزی و کاهش چشمگیر ارزش ریال باعث رکود در تولید و عرضه و بسیاری از محصولات واحدهای تولیدی و صنعتی گردیده است.
در این میان هستند صنایعی که هنوز چراغ تولید و عرضه را با تحمل تمامی مشکلات و کمبودها و نوسانات روشن نگاه داشته و به حیات خود ادامه می‌دهند که در رأس آن می‌توان از صنایع دستی ایران و اصفهان نام برد.

بشقاب نقره نما

چرا صنایع دستی ایران زنده و فعال است

بنابر دلایل عدیده صنایع‌دستی ایران توانسته است علیرغم شرایط ویژه‌ای که با آن روبرو هستیم به حیات پرفروغ خود ادامه دهد و حتی امیدوار به آینده روشن تر و درخشان تر نیز باشد.
از مهم ترین این دلایل می توان به این موارد اشاره کرد :
مواد و مصالح مورد نیاز برای تولید محصولات متنوع صنایع دستی ایران همگی در داخل به وفور موجود میباشد و احتیاجی به هزینه‌های ارزی و مشکلات واردات مواد اولیه خارجی نیست.
راه اندازی یک واحد تولیدی صنایع دستی هزینه‌ای به مراتب کمتر از راه اندازی یک واحد صنعتی دیگر حوزه‌ها دارد.
بازگشت سرمایه در مجموعه صنایع دستی ایران به نسبت سایر صنایع سریع تر می‌باشد و ارزش افزوده ای که ایجاد می نماید نیز به نسبت سرمایه اولیه بیشتر از سایر صنایع است.
وجود نیروی کار ماهر و نیمه ماهر فراوان، همچنین استادکاران برجسته هنرمند در کلیه شاخه های صنایع دستی.
تنوع اقلیمی و آب و هوایی فراوان در ایران و به طبع آن تنوع تولید و محصولات گوناگون، امکان صادرات آن را به سایر نقاط دنیا با مشکلات کمتر از تولیدات صنایع دیگر و در نتیجه ارز آوری برای داخل. محبوبیت بسیاری از شاخه های صنایع دستی ایران در بین اقشار مختلف هم میهنان و همچنین فراسوی مرزها و در رأس آن صنعت فرش دست بافت و محصولات خاتم کاری و میناکاری.
تنوع فوق‌العاده شاخه های صنایع دستی و در نتیجه پوشش تمامی سلایق و علایق طبقات و اقشار گوناگون جوامع.
اینها گوشه ای از دلایل انتخاب صنایع دستی ایران به سکویی برای رشد و جهش اقتصادی و تولیدی است. صنایعی نظیر فیروزه‌کوبی، خاتم کاری، میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج، صنعت فرش دست بافت، گلیم، گبه، منبت، معرق، مس و پرداز، حکاکی مس، قلمزنی، قلمکار، ترمه، سفال، سرامیک، شیشه و بسیاری شاخه های دیگر.

ست قندان فیروزه کوبی

هفت گردون خیال و عرضه ای متفاوت محصولی متفاوت

شرکت هفت گردون خیال در بدو امر نگاهی فرهنگی و ارزشی به مقوله صنایع‌ دستی ایران داشته و به آن به دیده میراثی، ملی و فرهنگی می‌نگرد و بر همین اساس در نگاه کوتاه مدت به عرضه ای شکیل تر و ایمن تر و در بلند مدت به تولید محصولاتی با کیفیت برتر طراحی متفاوت و جدید و تنوع بیشتر می‌اندیشد.
پکیج های ابداعی هفت گردون خیال عرضه ای نوین است از محصولات زیبا و اصیل و یا محصولاتی متنوع و متفاوت.
وب سایت جامع هفت گردون ویترینی است برای ارائه نمایش و تهیه بهترین پکیج های کاربردی، متنوع و جذاب نظیر بسته های اقتصادی، هدایای اداری، هدایای مدیریتی، محصولات آنتیک، هدایای مناسبتی، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدیه نفیس و…
با رجوع به وبسایت هفت گردون شما نیز در راستای ارزش‌گذاری به محصولات اصیل و نفیس ایرانی با ما هم قدم و همراه باشید.

هدیه تبلیغاتی برای مناسبت ها

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.