01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان مقوله بسته بندی

صنایع دستی ایران و اصفهان مقوله بسته بندی

امروزه در دنیای تجارت و در عرصه تولید و عرضه کالا با مقوله ای نسبتاً نوین روبرو می‌باشیم. مقوله‌ای مهم و همتراز با خود محصول و کالای تولید شده و چه بسا در پاره‌ای موارد مهم‌ تر و اساسی تر و آن پدیده بسته بندی می باشد. کشورهای صنعتی و پیشرفته بسیار پیشتر از سایر ممالک این ضرورت و مهم را درک کرده و با نگاهی علمی، همه‌ جانبه و بنیادی به ارائه راهکارهای عملی پرداخته و خود بدان عمل نموده اند مقوله بسته‌بندی به میزانی دارای اهمیت است که شاهد شکل‌گیری واحدهای مستقل و بزرگ در این عرصه می باشیم. واحدهایی که با بهره گیری از بهترین و کار آزموده ترین طراحان و گرافیست ها و مشاورینی در حوزه های بوم شناسی، جامعه شناسی، روانشناسی، آموزشی، فرهنگی و… به تولید و عرضه بسته بندی های شکیل، جذاب و فوق العاده جهت محصولات تولیدی واحدهای گوناگون صنعتی، تجاری، خدماتی و… مبادرت نموده اند که به میزان فوق‌ العاده ای در افزایش جذابیت و ترغیب به خرید کالا در بازار پر رقابت و متنوع موجود دامن زده است و می زند.
متاسفانه باید اذعان داشت که در حوزه صنایع دستی ایران و اصفهان این نقیصه و کمبود به شدت احساس می شود. هرچند که گام‌ هایی در این راه برداشته شده است و از جمله شرکت هفت گردون خیال به این مقوله با نگاهی جدی تر و عمیق تر نگریسته و گام هایی مهم و تاثیرگذار برداشته است. لیکن باید اذعان داشت که تازه در ابتدای راه هستیم. نگاه کلی به محصولات صنایع دستی به گونه‌ای است که در اذهان عمومی و مصرف کنندگان و خریداران کالاها و محصولات صنایع دستی این محصولات بدون بسته‌بندی و پوشش مناسب عرضه می‌شود و باید تهیه نمود، امری که تأثیری مخرب در سلامت و امنیت کالا در جابجایی و عرضه و فروش آن دارد. چه این که صنایع دستی ایران به ویژه محصولات سفال، سرامیک، آبگینه و قاب تابلوها دارای ظرافت، حساسیت و نیز شکنندگی و آسیب پذیری (در صورت حمله نادرست) هستند و در این شرایط میزان و اهمیت بسته بندی های مستحکم، شکیل و خاص رخ می نماید. چه بسا شاهدیم که کالاهای نامرغوب و بعضاً بی‌کیفیت خارجی به علت دارا بودن پوشش ها و بسته بندی های جذاب دارای مطلوبیت و بازاری گسترده می‌گردند و گردیده‌اند. باز هم با تأسف بیشتر باید گفت که بعضاً کالاهای مرغوب و با کیفیت ایرانی را تهیه و با یک بسته بندی شکیل و تأثیرگذار و جذاب به نام کشور خود عرضه و صادر می نمایند همانند زعفران ایرانی که دچار این معضل گردیده است و به عنوان محصول صادراتی اسپانیا عرضه می گردد و برای خود بازاری پر رونق ایجاد کرده است.
خوشبختانه معاونت محترم صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با درک این ضرورت اقدام به برگزاری نشست هم اندیشی با دست اندرکاران این حوزه نوپا نموده و گام‌های اولیه را برداشته است که در ادامه امید می رود به سامانی خوش فرجام منتهی شود. این امری نیست که صرفاً وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متولی و مجری آن باشد بلکه بر آحاد فعالین عرصه صنایع دستی فرض است که نگاه خود را به این مقوله به روز کرده و بسته بندی محصولات صنایع دستی ایران و اصفهان را جهت عرضه مطلوب‌ تر، شکیل تر و امن تر در دستور کار خود قرار دهند.

صنایع دستی اصفهان و صادرات

شرکت هفت گردون خیال و ارائه نوین بسته بندی محصولات

هفت گردون خیال از پیشگامان خلاق و مبدع در این حوزه بوده و از مدت ها پیش با درک این ضرورت با طراحی و تولید جعبه ها و بسته بندی های شکیل در قالب جعبه های pvc طرح چوب, طلایی، نقره‌ای، جعبه های مگنتی، pvc طرح خاتم، چوبی با روکش چرم، چوبی رنگ آمیزی شده، جعبه های جیر و مخمل و… اقدام به عرضه محصولات نفیس خود در قالب بسته‌های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای مناسبتی، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی‌ آی پی، هدایای سازمانی، هدیه خاص، ویژه و فاخر نموده است. بسته‌ها و پکیج‌های انحصاری هفت گردون خیال متشکل از محصولات نفیس صنایع دستی ایران و اصفهان از جمله محصولات خاتم‌ کاری، فیروز کوبی، نقره نما،مس و پرداز، میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره، ترمه و قلمکار، قلمزنی، حکاکی مس، محصولات چرمی، الکترونیکی، دیوان اشعار و کتب مذهبی می‌باشد. پکیج های فوق العاده انحصاری متفاوت و به صرفه به ویژه جهت هدایای مورد نیاز سازمانها و ادارات بزرگ دولتی و خصوصی در مناسبت‌های مختلف که امر تهیه و انتخاب و خرید را به گزینه‌ ای مطلوب سهل و جذاب تبدیل نموده است.
با مراجع به وبسایت جامع هفت گردون خیال شما نیز در کسب این تجربه خاص سهیم باشید.

ست ساعت خاتم میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.