10 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان همکاری موزه ای منطقه‌ ای

صنایع دستی ایران و اصفهان همکاری موزه ای منطقه‌ ای

موزه ها همیشه مکانی امن و مناسب برای نمایش آثار باستانی مکشوفه، صنایع دستی اصیل کشورها و آثار ارزشمند تاریخی است. مکانی است مناسب برای شناخت فرهنگ‌ ها، دستاوردها و پیشینه و آداب و سنن و رسوم ملت‌ها و بسیاری عوامل دیگر. این مجموعه های ارزشمند چه به شکل رسمی آن و در قالب موزه های دولتی، چه به صورت عرضه توسط کلکسیونرهای خصوصی. البته وجه اول آن بیشتر جنبه عام دارد و کمتر تخصصی است. البته دارای استثنائاتی هم می باشد. مانند : موزه جواهرات ملی، موزه آب، موزه فرش. اما مجموعه داران خصوصی بیشتر بر حسب علاقه خود اقدام به جمع‌آوری و نمایش محصولات ارزشمند حوزه ای خاص می نمایند. مانند : کلکسیون کتب خطی نفیس، کلکسیون ظروف آنتیک، کلکسیون چراغ های تزئینی، تمبر و… در هر حالت این مجموعه ها در خود حامل سیری تاریخی، سیر فرهنگی و تمدنی هستند.
امروزه با عنایت به انفجار اطلاعات ناشی از گسترش نفوذ اینترنت به تمامی عرصه‌ ها و ارکان جوامع و ملل و تأثیرات ناشی از آن شاهد رشد نوعی فرهنگ غالب که البته با جذابیت هرچه تمام تر ارائه می گردند، در سطح جهان هستیم و متأسفانه خرده فرهنگ ها و نیز فرهنگ های بومی و ملی مناطق رفته رفته رنگ باخته و کمرنگ گشته و به حاشیه می رود یا محو می گردد. در این میان می‌توان به نقش مؤثر موزه ها در زنده نگاه داشتن میراث ملی و هویت تاریخی و تمدنی ملت ها پی برد و البته به شرطی که موزه ها همچون ارگانی زنده و فعال و پر تحرک عمل نمایند و تالاری متروکه خلوت و صرفاً محل نمایش چند شی و کالای باستانی نباشند. باید روح حیات و سرزندگی در موزه‌ها جاری باشد. موزه صرفاً یک نمایشگاه نبوده و نیست. باید مرکزی برای رشد و پویایی و تعالی فرهنگی نیز باشد. این سرزندگی بسته به عواملی است که یکی از آن می‌تواند ارتباط ارگانیک و سازمان یافته و فعالی با موزه های منطقه مورد نظر و ارتباط در حقیقت دو سویه باشد. موزه‌ ها پیوسته باید در حال نقد خود و بررسی تأثیر و تأثرات ناشی از تبادلات فرهنگی با سایر فرهنگ ها باشد تا روح زندگی در آن جاری باشد. از آنجا که صنایع دستی ایران و اصفهان آینه تمام نمایی از فرهنگ و تمدن و نگاه ایرانی است، شایسته است که زمینه رشد و نمو و بالیدن آن نیز بسترسازی و مهیا شود. همکاری های موزه ای منطقه ای با کشورهای دارای سبک در صنایع دستی یکی از عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار در این راستا است.

صنایع دستی اصفهان متنوع و اصیل

هفت گردون خیال و کلکسیون متنوع آثار نفیس صنایع دستی

با ورود هفت گردون خیال به حوزه صنایع دستی و ترسیم اهداف ویژه جهت تولید و ارائه ای متفاوت و شایسته، شاهد بروز خلاقیت و نوآوری مناسبی به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده هستیم. خط مشی ای که منجر به ابداع و عرضه هدایای صنایع دستی در قالبی متفاوت گردید. قالبی تحت عناوین متنوع و متفاوتی چون : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدیه اداری، هدیه سازمانی، محصولات وی آی پی، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدیه خاص، هدایای مناسبتی و… مجموعه‌ های نامبرده تماماً در وبسایت جامع هفت گردون خیال جهت مشاهده، انتخاب و تهیه علاقه‌ مندان به آثاری اصیل و متفاوت عرضه گردیده است که شما را به بازدید از آن دعوت به عمل می آورد.

گلدان حکاکی مس

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.