01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان

صنایع دستی ایران و اصفهان

اصالت را می‌توانیم از مهمترین ویژگی‌ های خاص صنایع دستی ایران و اصفهان بدانیم. چه این که اکثریت شاخه های متنوع و زیبای صنایع‌ دستی ایران اصفهان دارای پیشینه ای تاریخی، ملی و فرهنگی است.
هنر-صنعتی ماندگار و ارزشمند در ذیل عناوینی همچون : خاتم کاری، میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، میناکاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی مس، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب، فیروزه کوبی، نقره نما، مس و پرداز، مس و نقاشی (ابداعی هفت گردون خیال)، حکاکی مس، قلمزنی، منبت، معرق، ترمه، قلمکار، سفال و سرامیک، آبگینه (شیشه)، فرش و گلیم دست بافت، انواع رودوزی های سنتی همچون سوزن دوزی، گلدوزی، آینه دوزی، زری دوزی، ملیله دوزی و بسیاری از عناوین پر شماری دیگر.
در این میان اصفهان خود به تنهایی دنیایی از انواع هنرهای دستی را در کارنامه درخشان خود به ثبت رسانیده است، شهری که شهره آفاق گردیده و در عرصه بین‌ المللی نیز دستاوردهای درخشانی را به نام خود ثبت نموده است.
صنایع دستی ایران و اصفهان دارای هویت و شناسنامه بود و بعضی از شاخه‌ های مهم و اصلی آن همچون هنر-صنعت میناکاری دارای قدمتی فوق‌ العاده و اصالتی مثال‌ زدنی است. به ویژه آثار میناکاری روی مس اصفهان، میناکاری روی سفال لالجین همدان، میناکاری روی طلای صائبین اهواز. همچنین است هنر-صنعت فرش و گلیم دست بافت ایرانی که شهرتی عالمگیر داشته و مدت‌ های مدید حرف اول را در جهان می‌زند که متأسفانه به علت شرایط مختلف و کم توجهی ها و کوتاهی ها، بعضی از کشورها از جمله چین گوی سبقت را در این رابطه از ایران ربوده و به صدر نشسته‌ اند که امید است با درایت، همت و تلاش همه جانبه به ویژه از سوی متولیان امر و سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه شاهد اوج‌ گیری و بازپس‌ گیری آن بوده و بتوان دوباره فرش دست بافت ایران را در صدر جهان مشاهده نمود.

ست گلدان مس و پرداز

هفت گردون خیال و هدایای اصیل صنایع دستی

هفت گردون خیال با درک اهمیت و جایگاه صنایع دستی اصیل ایرانی، کلکسیونی ویژه از هدایای اصیل خود که حاصل دست اساتید و هنرمندان همکار مجموعه خود می باشد را در قالب پکیج هایی انحصاری و جذاب تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، محصولات آنتیک، هدیه اداری، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی آی پی، هدایای سازمانی، هدیه لوکس، هدیه خاص، هدیه جدید، هدیه ویژه، هدایای مناسبتی و… عرضه نموده است.
وبسایت جامع هفت گردون خیال شما را با خود به دنیایی از اصالت، جذابیت، زیبایی و ظرافت بوده و امکان انتخابی شایسته را برای شما فراهم نموده است.

بسته اقتصادی گلدان و قلمدان خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.