01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی و گردشگری

صنایع دستی و گردشگری

در حاشیه سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران که با حضور کلیه فعالان عرصه گردشگری و صنایع دستی بخش دولتی و خصوصی برگزار شد ، خبرگزاری آریا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه گزارش داد که جناب آقای مهدی جمال مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی سمنان در گفتگو با ستاد به پیوستگی گردشگری و صنایع دستی به یکدیگر از برگزاری همزمان دو نمایشگاه در این رابطه استقبال کرد و اذعان داشت که در تبلیغات استانی از ارائه پکیج ( گردشگری و صنایع دستی ) به توریست ها و مسافران بهره برده می شود.

رونق فروش صنایع دستی با رشد گردشگری

طبیعی است که با رونق و رشد گردشگری و سیر و سیاحت ، شاهد فروش و رونق بیشتر صنایع دستی و نیز محصولات بومی آن منطقه خواهیم بود. این امر کمک شایانی به ایجاد اشتغال و در نتیجه بهبود اوضاع اقتصادی و شاخص های مربوطه می نماید. ایران به دلیل دارا بودن آب و هوای متفاوت و به عبارتی چهار فصل بودن دارای جاذبه های بسیاری جهت پذیرش گردشگران و توریست های خارجی است. ورود هر گردشگر به ایران علاوه بر ورود ارز و در نتیجه تقویت بنیه اقتصادی ، دارای بار فرهنگی و معنوی نیز می باشد ، چون محصولات صنایع دستی ایران تماما برگرفته از فرهنگ و آداب و رسوم و سنن مللی و کهن و دارای اصالت و شناسنامه است. هر منطقه جغرافیایی در ایران پهناور دارای آداب و رسوم و سنن و فرهنگ ویژه ای است که بر آن اساس دارای محصولات و صنایع دستی منطبق بر فرهنگ و مصالح و مواد بومی هر منطقه می باشد. مراودات اقتصادی نیز طبعا به مبادلات فرهنگی خواهد انجامید.

هفت گردون خیال و صنایع دستی

شرکت هفت گردون خیال با درک صحیح و اصولی از این پیوستگی ( گردشگری و صنایع دستی ) و با هدف معرفی و رونق و گسترش بازار محصولات صنایع دستی سالیان قبل پا به عرصه حیات گذاشت و با گردآوری مجموعه ای از اساتید خوش نام و هنرمند این عرصه سعی در ارائه بهترین و نفیس ترین آثار خلق شده در حوزه های مختلف این صنعت از جمله فیروزه کوبی ، خاتم کاری ، میناکاری ، مس و پردازو … نموده و همچنین با طراحی و ساخت جعبه های متفاوت ، لوکس و شکیل و عرضه پکیج های متنوع تلفیقی از هدایای گوناگون ، گامی بزرگ در راستای شأن و اعتبار این هنر-صنعت ملی و کهن برداشته و یاریگر متقاضیان محترم این محصولات به ویژه سازمان ها و ارگان های بزرگ دولتی و خصوصی و افراد بوده و به ارتقا بینش و نگاه عمومی به این آثار می اندیشد.

قندان نقره نما

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.