05 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > فراخوان مسابقه ملی طراحی و ساخت در صنایع دستی اعلام شد

فراخوان مسابقه ملی طراحی و ساخت در صنایع دستی اعلام شد

به گزارش میراث آریا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حفظ و صیانت از صنایع دستی و هنرهای سنتی از مهم ترین وظایف معاونت صنایع دستی می باشد و در این میان رشته های در خطر و در حال فراموشی در اولویت و دستور کار قرار دارد.
استعداد یابی و شناسایی افراد شاخص و فعال در این رشته‌ها، حفظ اصالت ها و ارج نهادن به رشته‌ های در حال فراموشی، ظهور ایده های خلاق با حفظ اصالت، آشنایی با رشته های مهجور و روزآمد شدن محصولات برای مخاطبین امروزی از مهم ترین اهداف این مسابقه می باشد.
بر اساس شرایط اعلامی در فراخوان مسابقه، آثار باید بر اساس مواد و مصالح و تکنیک خاص رشته های مورد نظر طراحی و ساخته شده باشند و نیز دارای کیفیت بالا باشند و از هر هنرمند فقط سه اثر به بخش نمایشگاه راه پیدا می‌کند. آثار ارسالی باید دارای شناسنامه، شامل عنوان اثر، توضیح درباره تکنیک ساخت، مواد و مصالح مصرفی و رشته‌ های صنایع‌دستی مورد نظر باشد و تصاویر آن باید به آدرس اینترنتی به نشانی ichtotarvij@gmail.com ارسال شود.
در مرحله اول تصاویر توسط گروه داوری بررسی و انتخاب می‌شود و در مرحله دوم اصل آثار انتخاب شده هیئت داوران به نمایشگاه راه می یابد.
ضمناً پذیرش آثار در مرحله نخست به معنای راهیابی اثر به نمایشگاه نمی‌باشد و آثار راه یافته به مرحله دوم، توسط هیئت داوران انتخاب می شود.
هنرمندان می‌توانند آثار خود را در دو بخش سنتی و نوین برای ورود به نمایشگاه ارائه نمایند. ضمناً آثار علاوه بر جنبه تزئینی باید دارای وجه کاربردی باشند. در صورت تداوم محدودیت های اعلام شده جهت شروع ویروس کرونا رویداد مربوط به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.