07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > قیاس صنایع دستی ایران و اصفهان با هلند

قیاس صنایع دستی ایران و اصفهان با هلند

کشور کوچک هلند بیش از صنایع دستی خود، به گل های رنگین و آسیاب های بادی اش شهره است.
صنایع دستی ایران و اصفهان در مقام مقایسه با صنایع دستی هلند دارای وزنی به مراتب بالاتر و شاخص تر می باشد.
کشور هلند و به عبارت صحیح تر ندرلند با مساحتی بالغ بر ۴۱/۵۴۳ کیلومتر مربع و جمعیتی نزدیک به ۱۷/۱ میلیون نفر به پایتختی آمستردام و پایتخت سیاسی اداری لاهه واقع در شمال غربی اروپا می باشد. این کشور با طبیعت زیبا و بکر به آسیاب های بادی خود و گل های بی نظیر لاله شهره می باشد. البته این کشور دارای صنایع‌ دستی ویژه خود نیز می‌باشد که در نوع خود زیبا و خاص بوده، اما دارای گستردگی و تنوع ویژه نمی باشد. اگر بعضی از اقلام خوراکی دست ساز این کشور از قبیل انواع پنیرهای خوش طعم و چندین عنوان شیرینی و شکلات های دست ساز این کشور را مستثنی بدانیم، می توانیم به چند شاخه از صنایع دستی آن اشاره نماییم.

صنایع دستی هلند

مهم ترین صنایع دستی هلند

صنعت سفال و سرامیک، زیورآلات و جواهرات کهربایی و کلمپون از شاخص ترین محصولات و شاخه های صنایع دستی هلند می باشد.
خاص ترین و معروف ترین محصولات صنایع دستی هلند کفش های چوبی معروف به کلمپون می باشد، که بسیار زیبا، دیدنی و با رنگ های شاد و مفرح تولید می‌گردند و روی آن نقش هایی از نمادهای هلند به ویژه آسیاب بادی و لاله‌ های هلندی ترسیم می گردد.
زیورآلات کهربایی دیگر شاخه‌های مهم صنایع دستی این کشور می‌باشد که به علت وجود کهربای مرغوب در این کشور از آن در ساخت زیورآلات به ویژه انگشتر و گردن آویز استفاده شایانی به عمل می‌آید.

سفال و سرامیک هلند
زیورآلات و جواهرات کهربایی
کلمپون

مقایسه ای اجمالی بین سفال و سرامیک صنایع دستی ایرانی و هلندی

شهر دلفت هلند به تولید بشقاب های سفالی خاص با نقوشی از حیوانات، زوج های عاشق هلندی و آسیاب بادی پرداخته است. به لحاظ تاریخی این بشقاب ها از قرن ۱۶ میلادی تا کنون به حیات خود ادامه داده و در دو رنگ سفید و آبی صرفاً تولید می‌گردند، زمینه سفید و نقوش آبی کمرنگ.
از دیگر محصولات سفال و سرامیک، ماگ های زیبای سرامیکی است که تقریباً با همین زمینه نقش و رنگ طراحی و تولید می گردند.
در قیاس با هنر-صنعت سفال و سرامیک صنایع دستی ایران، به وضوح می‌توان شاهد فزونی و تنوع فوق العاده در طرح و نقش و همچنین محصولات متنوع سفال و سرامیک ایرانی بود.
هدایای سفال و سرامیک ایران با نقوش زیبای میناکاری بر آن دارای تنوع و جذابیت فوق العاده ای می باشند، چه این که هنر میناکاری در ایران با قدمت چندین هزار ساله توانسته است شاهد بروز زیباترین و شکوفاترین خلاقیت ها در زیرساخت هایی همچون : میناکاری روی مس، سفال، شیشه، طلا، نقره، برنج و چوب باشد.
لالجین همدان طلایه‌ دار جهانی محصولات و هدایای میناکاری روی سفال با انبوهی از محصولات زیبا، کاربردی و رنگین می باشد که در کنار محصولات میناکاری روی مس به پرچمداری میناکاران شهر اصفهان، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

هفت گردون خیال و هدایای جذاب صنایع دستی

بازرگانی هفت گردون خیال با تلاش بی‌ وقفه خود توانسته است با بهره مندی از استادکاران شاخص در مجموعه خود موفق به ارائه محصولاتی نفیس در حوزه های مهم و اصیل صنایع دستی ایران همچون خاتم کاری، میناکاری، فیروزه کوبی، نقره نما، مس و پرداز، مس و نقاشی (اختصاصی هفت گردون) و همچنین با ارائه نوین این هدایای صنایع دستی نفیس و زیبا در قالب پکیج هایی متفاوت و منحصر به فرد تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، هدیه اداری، محصولات آنتیک، هدایای سازمانی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و… راهگشای ارائه ای متفاوت و جذاب بوده و در این راستا توانسته است نظر مساعد بسیاری از شرکت‌ ها، سازمان‌ ها و ارگان‌ های بزرگی از حوزه خصوصی و دولتی را جلب نماید و موفق به همکاری متقابل در این عرصه گردند.
هدایای صنایع دستی هفت گردون متشکل از پکیج هایی جذاب و یا هدایای نفیس تک، تماماً در وبسایت جامع هفت گردون خیال عرضه گردیده اند و متقاضیان محترم و علاقمندان به این آثار نفیس و اصیل ایرانی، می‌توانند با مراجعه به وبسایت هفت گردون خیال، ضمن مشاهده این محصولات نسبت به انتخاب و تهیه آن اقدام نمایند.

ست بشقاب سفال در جعبه مقوایی

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.