06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

مینا و سفال

شاخه های متنوع هنر میناکاری، بیانگر گستردگی، تنوع و جذابیت این شاخه مهم و اصلی صنایع دستی ایران می‌باشد. هنر اصیل و دیرپای میناکاری در ایران یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین گرایش های مختلف در صنایع دستی ایران است، که توانسته است محبوبیت ویژه و جایگاه بالایی را برای خود به ارمغان آورد.
اهم زیرساخت‌ های میناکاری را می‌توان حول چند عنوان تقسیم بندی نمود به شرح : میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، مینا کاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب.
محصولات میناکاری روی سفال دارای طیف وسیعی از انواع دست سازه های زیبا و جذابی است که علاوه بر نقش و کارکرد ویژه دکوراتیو خود، دارای وجه کاربردی نیز بوده و بسیاری از آنان در زندگی روزمره ما مورد استفاده قرار می‌گیرد، چون انواع کاسه بشقاب، انواع گلدان های زیبا در اشکال و ابعاد و نقوش مختلف، سرویس‌ های چای خوری، شربت خوری انواع آویزهای تزئینی، انواع شمعدان، بشقاب های تزئینی و بسیار زیبای دیوارکوب و بسیاری از عناوین دیگر.
نقوش مینایی به کار رفته بر محصولات سفال و سرامیک نیز در انواع شیوه های اصیل و سنتی همچون اسلیمی، ختایی، گل و مرغ، نقطه کوبی و… عرضه می گردد.
خوشبختانه و با افتخار شهر لالجین همدان به عنوان پایتخت سفال ایران توانسته است به عنوان شهر جهانی سفال به ثبت رسیده و شناخته گردد. محصولات زیبا و جذاب سفال و سرامیک لالجین از تنوع و تکثر بی‌ نظیری در ساخت انواع ظروف و ادوات تزئینی برخوردار است.
ورود جوانان هنرمند، خلاق و جسور نیز به این عرصه روح و جان تازه ای بر این عرصه مهم دمیده است.
هدایای میناکاری روی سفال، بسیار جذاب و دوست داشتنی می باشد و در بسیاری از مناسبت‌ ها به ویژه مناسبت های شخصی، همچون روز تولد، روز مادر، روز زن و سالگرد ازدواج دستی پر برای ارائه هدایای زیبا و به یاد ماندنی دارد.
محصولات میناکاری روی سفال به واسطه زیرساخت آن یعنی سفال، دارای حساسیت و ظرافت خاصی است که نگهداری و همچنین استفاده روزانه از آن توجه ویژه ای را می طلبد، لیکن در حوزه محصولات دکوراتیو و تزئینی این شاخه مهم صنایع دستی، این امر کمتر به چشم می آید و از امنیت بالاتری برخوردار است.

ست بشقاب میناکاری روی سفال

هفت گردون خیال و هدایای میناکاری روی سفال

هفت گردون خیال با کلکسیونی جذاب از هدایای میناکاری روی سفال متفاوت و ارزشمند، پاسخگوی نیاز علاقمندان به این محصولات بوده و برای متقاضیان گرامی به این هدایا، پیشنهادات ویژه ای را تقدیم می نماید و در کنار آن با عرضه متفاوت سایر هدایای گرانقدر صنایع دستی از حوزه‌های خاتم‌ کاری، میناکاری، نقره نما، فیروزه کوبی، مس و پرداز، ترمه و قلمکار، قلمزنی و… راهی نوین را تجربه می نماید، راهی به سوی افق‌های روشن تر و زیباتر. هدایای هفت گردون خیال در قالب پکیج های متنوعی همچون : بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، هدایای مدیران، هدایای تبلیغاتی، هدیه اداری، محصولات وی آی پی، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، هدیه جدید، هدیه لوکس و… برای رؤیت، انتخاب و تهیه متقاضیان محترم در وبسایت جامع هفت گردون خیال عرضه گردیده است.

گلدان و بشقاب میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.