31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > هدایای نوروزی میناکاری

هدایای نوروزی میناکاری

انتخاب محصولات صنایع دستی برای هدایای نوروزی همیشه گزینه ای مناسب و جذاب بوده است و خواهد بود ، چه این که صنایع دستی ایران علاوه بر جنبه های کاربردی دارای روح هنری و شاعرانه است. سازندگان پر تلاش محصولات صنایع دستی صرفا محصولی را تولید نمی نمایند ، گویا روح زیبایی طلب و عارفانه خود را بر آن دمیده اند. به ویژه در بعضی از محصولات و زیر مجموعه های صنایع دستی این امر نمود و جلوه بیشتری دارد از جمله آثار زیبای میناکاری.

میناکاری چیست

اساتید این رشته صنایع دستی آن را هنر خاک و آتش و آب نامیده اند. آفرینش گران این محصولات زیبا بر پایه ظروف یا اشیا مسین که توسط استاد مسگر طراحی و ساخته شده است ، نقوش مینایی را طراحی و به ظرف منتقل کرده و طی چند مرحله کوره دهی و لعاب پلی استر این اثر هنری زیبا را خلق می نمایند. نقوش میناکاری تماما برگرفته از طرح ها و نگاره های ایرانی و سنتی می باشد و وجه تسمیه نام آن ( مینا ) با الهام از گنبد فیروزه ای آسمان می باشد که بیانگر پاکی ، لطافت و عظمت می باشد. امروزه و بر اساس تغییر ذائقه و سلیقه نسل های جدید نقوش میناکاری نیز دچار تحول و تغییراتی در طراحی و ساخت و رنگ آمیزی گردیده است که به نام پرداز مشهور گردیده. در هر دو حالت میناکاری سنتی و مس و پرداز بسیار الهام بخش ، چشم نواز و زیبا بوده است و کاربرد آن علاوه بر رفع نیاز روزانه زیبایی و جلوه آن است که به فضا و محیط پیرامون خود می بخشد.

شرکت هفت گردون خیال و هدایای میناکاری

مجموعه هفت گردون خیال بنا بر حس مسئولیت پذیری در قبال متقاضیان محترم آثار و محصولات صنایع دستی ایران ، مبادرت به تولید و گردآوری و عرضه مجموعه بی نظیری از محصولات متنوع و جذاب میناکاری نموده است . محصولاتی متنوع و کاربردی نظیر گلدان ، بشقاب ، گزخوری ، آجیل خوری ، سنگاب و …

همچنین هفت گردون خیال با طراحی و ساخت جعبه های بسیار نفیس ، لوکس  و متنوع از قبیل جعبه های چوبی روکش چرم  ، مخمل ، pvc  طرح خاتم ، pvc  طرح چوب ، فلز ، مگنتی و … پکیج های هدایای نوروزی و غیره را در معرض دید و انتخاب مشتریان محترم قرار داده است. بسته های اقتصادی ، هدایای خاص ، محصولات وی آی پی  و بسیاری عناوین دیگر که پاسخ گوی نیاز تمامی آحاد و اقشار مختلف جامعه به ویژه سازمان ها و شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی در تهیه هدایای مود نیاز خود می باشد. با اهدای این هدایای نفیس و اصیل و زیبا نام نیک خود را در اذهان ماندگار خواهید ساخت.

بشقاب و گلدان میناکاری و قلمدان خاتم کاری
گلدان و بشقاب میناکاری با طرح جدید و اصیل

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.