10 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > ترمه > هدیه نورزوی و ترمه هفت سین

هدیه نورزوی و ترمه هفت سین

نمی توان منکر شد که حال و هوای نوروز امسال مثل سالهای قبل است. اما از سویی دیگر ایران عزیز ما در طی سده های متمادی از حیات درخشان خود ، مشکلات ، بحران ها و سختی های فراوان و گسترده ای را به خود دیده است و از تمامی آنها سربلند و سرافراز بیرون آمده است و دوباره شاهد شکوفایی ، رشد ، بالندگی و پاسداشت میراث درخشان نیاکان خود بوده است. عید نوروز بر تارک فرهنگ و میراث پیشینیان و سنن و آداب و رسوم بر جای مانده ، درخشان و زنده به حیات خود ادامه می دهد و خواهد داد. دوباره و دوباره شاهد پهن کردن سفره های هفت سین نوروزی خواهیم بودو همگام با طبیعت ما نیز نو خواهیم گشت.

هفت سین نوروزی و صنایع دستی ( ترمه )

از درخشان ترین آداب ویژه نوروز پهن کردن سفره هفت سین با فلسفه زندگی بخش و امید آفرین  خود است. هیچ کدام از بخش های آن بی فلسفه نبوده و هر کدام دارای بار معنایی ارزشمند است. بسیاری از ایرانیان عزیز ترجیح می دهند این سنت دیرپای ایرانی را به همان شیوه نیاکانمان برگزار نمایند و بر این اساس سفره هفت سین خود را با بهره گیری از دست سازه های ارزشمند صنایع دستی ایران می آرایند و با استفاده از ظروف زیبای میناکاری ، فیروزه کوبی ، خاتم کاری ، نقره نما ، منبت بر سفره ای از قلم کار زیبای ایرانی یا ترمه بی نظیر ایرانی هفت سین نوروزی خود را می چینند.

هفت گردون خیال و سفره هفت سین نوروز

شرکت هفت گردون خیال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بر این منظور مجموعه ای از زیباترین و جذاب ترین سفره های قلم کار و ترمه های زیبا را تدارک دیده است. همچنین انواع ظروف زیبای صنایع دستی ایران را در شاخه های میناکاری ، خاتم کاری ، فیروزه کوبی ، مس و پرداز و … را برای این امر پیشنهاد می دهد که با مراجعه به وبسایت هفت گردون خیال می توانید علاوه بر انتخاب و تهیه آن از سایر پیشنهادات این مجموعه برای هدایای نوروزی نیز بازدید به عمل آورده و انتخاب و تهیه فرمایید.

بسته های اقتصادی ، هدایای ویژه ، محصولات وی آی پی و … در بسته بندی های شکیل و زیبای ویژه هفت گردون شما را در باشکوه تر برگزار کردن این سنت نیکو یاری می نماید و حلاوت و شیرینی عید نوروز را برایتان دو چندان می نماید.

ست آجیل خوری خاتم کاری و پارچه قلمکار نفیس

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.