30 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > هفت سین و هفت گردون و عید نوروز

هفت سین و هفت گردون و عید نوروز

یک از سنت های دیرین و زیبای ایران و از جمله درخشان ترین آن ، آداب و رسوم سنن ویژه عید نوروز است. سنت هایی نظیر سبز کردن سبزه ، خانه تکانی ، پهن کردن سفره هفت سین نوروزی و متعلقات آن. چه زیباست وقتی این سفره و ملزومات آن مزین به آثار و محصولات صنایع دستی ایران باشد که قدمتی همپای همان سنتت زیبای هفت سین را بعضا دارا می باشند.

4 ویژگی یک هفت سین زیبا و اصیل

1) هفت ماده ای را که سنتا در سفره نوروزی هفت سین از سده های دیرین تا به امروز در سفره چیده می شود ، رعایت گردند که عبارتند از : سیب – سماق – سنجد – سیر – سرکه – سبزه و سمنو که هر کدام دارای فلسفه ای زیبا و کاربردی می باشد.

2) چیدمان سفره به گونه ای باشد که زیبایی و جذابیت و همچنین اصالت این سنت دیرپا را حفظ نماید.

3) سفره و لوازم مصرفی هم خوانی لازم را با این سنت اصیل دارا باشد.

4) خلاقیت ، ابتکار و نوآوری در طراحی و چیدمان سفره رعایت گردد.

هفت سین هفت گردونی

شرکت هفت گردون خیال با سابقه حضوری چندین ساله در عرصه صنایع دستی ایران و طراحی پکیج های ویژه جهت مناسبت های گوناگون به ویژه اعیاد مهم ملی و مذهبی و در رأس آن عید باستانی نوروز دارای ظرفیت گسترده ای جهت ارائه محصولات و کالاهایی ویژه این اعیاد و سنت های زیبای آن است. به عنوان مثال برای چیدمان سفره هفت سین با ارائه ترمه هایی زیبا ، جذاب و رنگین و یا سفره های قلم کاری زیبا حاصل دست برجسته ترین اساتید قلم کار اصفهان. همچنین است ظروف زیبای سفال با طراحی های جدید و خاص جهت استفاده در سفره هفت سین ، همچنین است ظروف زیبا و اصیل میناکاری و سایر آثار صنایع دستی ایران. همچنین بسته های هدایای که در این مجموعه تهیه گردیده است با جعبه ها و بسته بندی های شکیل و زیبا پاسخگوی نیاز افراد و همچنین سازمان ها و ادرات دولتی و خصوصی جهت هدایای تبلیغاتی و سازمانی عید نوروز می باشد.

هفت سین میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.