28 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > ارائه گزارش اقدامات انجام شده صنایع دستی به مجمع شورای جهانی

ارائه گزارش اقدامات انجام شده صنایع دستی به مجمع شورای جهانی

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت ویدئو کنفرانس در سی و هشتمین مجمع عمومی منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی شرکت کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر در این مجمع که در روزهای ۱۴ و ۱۵ آذر (۴ و ۵ دسامبر) برگزار شد، پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشورمان به ارائه گزارشی از مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه صنایع دستی به ویژه در ایام کرونا پرداخت.
در این جلسه که با حضور نمایندگانی از ۳۵ کشور جهان از جمله ایران، اندونزی، تایلند، کویت، مالزی، فلسطین، استرالیا، نپال، ازبکستان، قرقیزستان، عمان، قزاقستان و ریاست شورای جهانی صنایع دستی از انگلستان حضور داشتند، محمودیان گزارش خود را ارائه کرد و در این راستا به طرح موضوعاتی از قبیل برگزاری نمایشگاه ها، بازارچه ها، آموزش های ارائه شده، صادرات صنایع دستی، مهر اصالت و… پرداخت و توضیحاتی پیرامون حمایت از هنرمندان صنایع دستی در دوران کرونا ارائه کرد.
در این نشست همچنین با توجه به توفیق پروین اباذری هنرمند ۳۶ ساله از روستای دارستان شهرستان سیرجان استان کرمان در رشته گلیم شیر یکی پیچ و فاطمه شاکری هنرمند ۲۳ ساله روستای بحیری استان بوشهر در رشته عبابافی در نمایشگاه مجازی و مسابقه صنایع دستی برتر تولید شده در دوره کرونا، عکس ها و فیلم هایی از زندگی نامه و فعالیت این دو بانوی هنرمند پخش شد.
در پایان این جلسه پویا محمودیان با آرای اعضای شرکت کننده به عنوان معاون دفتر غرب آسیای منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی از سال ۲۰۲۱ داد تا ۲۰۲۴ انتخاب شد.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.