28 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > استقبال دانشجویان و زنان خانه‌ دار از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی صنایع دستی میناکاری

استقبال دانشجویان و زنان خانه‌ دار از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی صنایع دستی میناکاری

به گزارش ایسنا پیشران میناکاری طرح توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی گفت : زنان خانه دار و دانشجویان از طرح توسعه مشاغل خانگی استقبال کردند. زهره ملکی در گفتگو با ایسنا با اشاره به ارائه آموزش‌ هایی در حوزه فیروزه کوبی، میناکاری، مس و قلمزنی در راستای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی به کسانی که ثبت نام کرده‌اند، افزود : اکثر آموزش ها و علاقه مندی ها به حوزه قلم زنی و میناکاری است و در واقع عمده آموزش‌ ها در این حوزه ارائه می‌شود. ایشان با اشاره به اینکه تاکنون متقاضیانی از قشر دانشجو و بانوان خانه دار در راستای این طرح آموزش‌ های خود را دریافت کرده‌اند، گفت در حال حاضر اکثر هنرجویان ثبت نامی وارد شده سفارشات دریافتی را انجام می‌دهند و در قبال آن هزینه دریافت می‌کنند و هنوز مستقلاً وارد بازار کار نشده اند و تحت نظارت پیشران آن فعالیت می‌کنند، لذا با توجه به راه اندازی فروشگاه های اینترنتی با حمایت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی امیدواریم بتوانیم در عرصه ملی فعالیت اقتصادی خوبی داشته باشیم.
ملکی افزود دوره های آموزشی این مرکز در قالب جلسات دوازده‌گانه برگزار می‌شود و صفر تا صد کار به هنرجویان آموزش داده می شود و مواد اولیه توسط پیشران تهیه می‌شود. پیشران میناکاری در استان مرکزی با اشاره به کاهش فروش محصولات هنری در شرایط اقتصادی فعلی به عنوان چالش فعلی این حوزه گفت مواد اولیه به شدت گران شده است، با این وجود مواد اولیه رایگان کماکان برای هنرجویان تأمین می شود تا بتوانند به شبکه تولید وصل شوند.
وی گفت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با رویکرد هر خانه یک محصول، در حال اجرا است تا با تحقق جهش تولید و با هدف اتصال فعالان مشاغل خانگی به بازار در قالب شبکه‌ سازی در ۱۳۱ استان کشور پیگیری می‌شود.
این طرح در ذیل برنامه اشتغال فراگیر تعریف شده است.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.