10 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > افتتاح همزمان چهار پروژه صنایع دستی با حضور دکتر مونسان

افتتاح همزمان چهار پروژه صنایع دستی با حضور دکتر مونسان

در سالروز جهانی صنایع دستی (۲۰ خرداد) پروژه‌های صنایع دستی در ۴ استان کشور به شیوه ویدیو کنفرانس با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به بهره‌برداری رسید. در این مراسم که در محل مجتمع صنایع چوب و صنایع دستی احمدآباد مستوفی برگزار شد علاوه بر دکتر مونسان، محمودیان معاونت صنایع دستی کشور، تعدادی از مدیران این وزارتخانه، فرماندار تهران، فرماندار اسلامشهر و تعدادی از فعالان صنایع دستی و بخش خصوصی حضور به هم رسانیدند.
به گزارش خبرگزاری میراث آریا در این برنامه چهار پروژه به نمایندگی از سایر استان‌های کشور به صورت نمادین به بهره‌برداری رسید که عبارتند است : افتتاح مرکز آموزش جاجیم بافی در روستای زیارت استان گلستان، راه‌اندازی خانه حصیر ایران در گیلان، ایجاد خانه خلاق صنایع دستی در کرمانشاه و رونمایی از پرتره حاج قاسم سلیمانی در کرمان.
وزیر میراث در این مراسم با شادباش روز جهانی صنایع دستی و همچنین گرامیداشت هفته صنایع دستی از همه فعالان در این هنر-صنعت قدردانی نمود.
مونسان پس از افتتاح ویدئو کنفرانس مرکز جاجیم‌بافی روستای زیارت گلستان گفت : شاهد روند رو به رشد صنایع دستی در عرصه تولید، عرضه و صادرات هستیم و مهم‌تر اینکه صنایع دستی توانست هویت ما را زنده کند و شاهد بازگشت کالاها و محصولات زیبایی هستیم که جایگزین اقلام و کالاهای غربی در زندگیمان شده است و از این بابت متشکر از همه هنرمندان و فعالان صنایع دستی هستیم. ایشان سپس بعد از ویدئو کنفرانس افتتاح خانه حصیر گیلان خطاب به مدیر کل میراث استان گیلان گفت استان گیلان قطبی مهم در گردشگری و صنایع دستی ایران است و امید می‌رود حضور با انگیزه شما باعث اتفاقات جدیدی در این حوزه گردد. ایشان ضرورت پیگیری تجاری سازی صنایع دستی در این استان را متذکر گردید. در ادامه با اساره به افتتاح خانه خلاق صنایع دستی در کرمانشاه اظهار امیدواری نسبت به روندی رو به رشد در عرصه صنایع دستی این استان نمودند، خانه‌ای که در یکی از بناهای تاریخی زیبای کرمانشاه راه اندازی شده است و خواستار مساعدت بیشتر استان کرمانشاه در این ارتباط شدند و در پایان بعد از رونمایی از تمثال شهید سلیمانی در استان کرمان از مدیر کل میراث استان کرمان خواست که دستاوردها و میراث این سردار بزرگ را آماده نموده تا به عنوان یک اثر ملی ثبت شود.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.