31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > اقتصاد بدون نفت با صنایع دستی ایران و اصفهان

اقتصاد بدون نفت با صنایع دستی ایران و اصفهان

سالیان متمادی است که کارشناسان و صاحب نظران حوزه مسائل اقتصادی با نقد اقتصاد تک محصولی متکی بر درآمدهای نفتی به ابراز نظر و ارائه راهکارهای گوناگون پرداخته و می پردازند، به ویژه اینکه در شرایط حاد فعلی و مشکلات ناشی از تحریم صنعت نفت ایران این امر نمودی بارزتر یافته است و اگر این نظریات تا کنون در سطح ابراز و طرح در محافل گوناگون انجام یافته است ایجاب مینماید که وارد حیطه عملی گشته و از آن به سلامت عبور کرد و اقتصادی شکوفا، چند وجهی، سالم و کارآمد را با اتکا بر منابع نیروی ماهر و متخصص داخلی و امکانات بالقوه و بالفعل موجود پایه ریزی کرد. بر مبنای داده‌های موجود و با استناد به عملکرد گذشته و حال فعالین عرصه های صنعتی و اقتصادی میهن عزیزمان ایران به جرأت می‌توان مدعی بود که صنایع دستی ایران به عنوان یکی از اصلی ترین، موجه ترین و کار سازترین عرصه‌هایی است که می‌تواند در فرآیند اقتصاد بدون نفت در خط اول انتخاب و گزینش باشد. چه اینکه صنایع دستی ایران حوزه ای گسترده و در جای جای این دیار حضوری ملموس و نمایان دارد. منابع و مصالح مورد نیاز برای اکثریت قریب به اتفاق گرایش های آن در داخل موجود بوده و احتیاج به واردات و ارز بری و مسائل پیامد آن ندارد. نیروی کار فراوان ماهر و آماده به کار آن موجود می باشد. راه اندازی یک واحد تولید صنایع دستی به نسبت سایر صنایع سرمایه اولیه کمتری را نیازمند است و از سوی دیگر بازگشت سرمایه آن نیز پروژه کوتاه‌مدت تری را نسبت به عرصه‌های دیگر صنعتی و تجاری طی می نماید و دارای ارزش افزوده بالایی به نسبت حجم سرمایه‌گذاری اولیه بوده و از ویژگی‌های بارز آن می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های بسیار مهم آن قابلیت صادرات و ارز آوری آن می باشد که در شرایط موجود امری است مهم و قابل توجه. نکته مهم دیگر اینکه بعضی از شاخه های صنایع دستی ایران دارای قابلیت تولید خانگی است و این امر نقش بسزایی در بهبود اقتصاد و معیشت خانواده می‌تواند داشته باشد، به ویژه برای بانوان و مادران سرپرست خانواده می‌تواند اقدامی بسیار مهم و تأثیرگذار باشد. از نکات بارز قابل ذکر دیگر می‌توان به پتانسیل فرهنگی صنایع‌دستی ایران اشاره کرد محصولات صنایع دستی صرفاً یک کالای تولید شده تجاری صرف نمی باشد بلکه این صنعت دارای بار فرهنگی و نیز هنری ویژه است. روح فرهنگ و هنر و تاریخ و تمدن میهن عزیزمان به زیبایی و درخشندگی هرچه تمام تر در آثار و محصولات صنایع دستی ایران متجلی است. صنایع دستی ایران و اصفهان به عنوان مهد هنر و صنایع دستی بازتابی از فرهنگ درخشان چند وجهی، شکوفا و تمدن ساز ایران است. صنایعی نظیر خاتم کاری، فیروزه کوبی، نقره نما، میناکاری روی مس شیشه طلا نقره و برنج، منبت و معرق، صنعت فرش دستبافت گلیم گبه، سفال و سرامیک، آبگینه، ترمه و قلمکار، حکاکی مس، مس و پرداز و صدها عنوان دیگر همگی وجهی از وجوه متنوع و زیبای فرهنگ و تمدن ایران عزیزمان را پوشش می‌دهند و به مثابه سفیران شایسته و خاص برای نشر فرهنگ و تمدن ایران در اقصی نقاط جهان پهناور هستند.

هفت گردون خیال و حضور در عرصه صنایع دستی ایران

هفت گردون خیال نیز با نگاهی دور اندیشانه، بلند مدت و اصولی گام در این راه گذاشت.
این مجموعه با بهره مندی از استادکاران متبحر، مبرز و خوش ذوق و همچنین با درک ضرورت های موجود ابتکار، خلاقیت و نوآوری را در عین حفظ اصول اولیه و بنیادین تولید محصولات صنایع دستی سرلوحه فعالیت و تلاش خود قرار داده و در این راستا با تولید جعبه های بسته بندی شکیل و مستحکم در انواع و اشکال متنوع و نیز با ابداع پکیج های انحصاری جذاب و متفاوتی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای مناسبتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، هدیه خاص، نفیس، فاخر و ویژه چشم انداز روشنی را در این راه رقم زده است.
با رجوع به وبسایت جامع شرکت هفت گردون خیال با این نگاه تازه و متفاوت آشنا خواهید گشت و می توانید با انتخاب و دریافت محصولات مورد نیاز و نظر خود و اهداف آن نامی نیک و شایسته از خود در اذهان بر جای گذارید.

صنایع دستی نفیس هفت گردون

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.