10 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > انعقاد تفاهم نامه با هدف تأمین مسکن برای فعالان صنایع دستی استان گلستان

انعقاد تفاهم نامه با هدف تأمین مسکن برای فعالان صنایع دستی استان گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این اداره کل و اداره کل بنیاد مسکن استان با هدف احداث واحدهای مسکونی و نیز کمک به تأمین مسکن فعالان حوزه گردشگری، هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی خبر داد.
بنابر گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، احمد تجری در مراسمی که برای انعقاد این تفاهم نامه فی مابین دو اداره کل برگزار گردید، گفت : احداث واحدهای مسکونی برای فعالان تحت پوشش این اداره‌ کل، توانمندسازی و کمک به تأمین مسکن از طریق پشتیبانی مالی، فنی و تسهیلات بانکی ارزان‌ قیمت، تأمین زمین، مصالح، کمک و هدایت های فنی از قبیل طراحی، نظارت و نیز سازماندهی گروه‌های اجرایی ذی‌صلاح از جمله اهداف این تفاهمنامه است.
تجری افزود با امضای این تفاهم نامه در بخش بهسازی بافت با ارزش روستاهای تاریخی، اجرای طرح هادی در روستاهای هدف گردشگری، استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل بنیاد در حوزه مسکن و بوم گردی ها با هدف رونق گردشگری، مهاجرت معکوس، حفظ بافت و معماری روستاهای تاریخی، همکاری صورت خواهد پذیرفت.
مدیرکل میراث گلستان با اشاره به جامعه هدف این طرح یاد آوری نمود فعالان حوزه گردشگری، هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در شهرهای کمتر از ۲۵۰۰۰ نفر و روستاهای سطح استان شامل خانوارهای دارای واحدهای مسکونی کم دوام، فرسوده و غیر مقاوم و در معرض خطر، همچنین خانوارهای فاقد مسکن در شهر و روستا در صورت داشتن زمین مورد نیاز می توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند. در این طرح زیربنای هر واحد احداثی با توجه به شرایط کلی خانوار و میزان تسهیلات و آورده متقاضی بین ۶۰ تا ۸۵ متر مربع در نظر گرفته شده است.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.