04 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > اولین جلسه دبیرخانه شهر جهانی ملیله در زنجان برگزار شد

اولین جلسه دبیرخانه شهر جهانی ملیله در زنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری میراث آریا و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان آقای امیر ارجمند مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان روز پنجشنبه ۲۳ مرداد 99 در نخستین نشست راه اندازی دبیرخانه شهر جهانی ملیله اظهار داشت : ایجاد دبیرخانه شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع دستی، با هدف ارتقاء جایگاه صنایع دستی کشور در جهان و نیز ارتقاء وضعیت اقتصادی و معیشت فعالان صنایع دستی است. این امر زمینه ساز رشد و توسعه شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع دستی، حفظ و تثبیت عنوان شهر و روستای ملی و جهانی صنایع دستی، ارتقاء و تبدیل شهر و روستای ملی به جهانی، توسعه زیر ساخت‌ های منطقه در جهت رشد صنایع دستی آن، معرفی صنایع دستی کشور در داخل و خارج کشور، تقویت ارتباط بین روستاها و شهرهای جهانی صنایع دستی ایران با سایر شهرها و کشورها، معرفی آثار هنرمندان منطقه و ارتقاء وضعیت فروش و صادرات صنایع دستی.
ارجمند شرح وظایف راه‌اندازی دبیرخانه شهر جهانی ملیله صنایع دستی را بدین مضمون عنوان نمود. تدوین برنامه‌های توسعه سالانه شهر صنایع دستی با همکاری سایر دستگاههای اجرایی
پیگیری‌ های لازم جهت تصویب و تأمین اعتبارات لازم
برنامه ریزی در راستای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی
برنامه‌ریزی برای تثبیت موقعیت شهر جهانی صنایع دستی
برنامه‌ریزی برای ایجاد سایت اینترنتی دبیرخانه
کنترل و نظارت جامع بر فعالیت‌ های ترویجی، علمی، پژوهشی و اجرایی دبیرخانه
شناسایی ظرفیت‌ های سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ های دولتی و خصوصی شهر
فراهم نمودن زمینه‌ های لازم برای ارتباط دبیرخانه با مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی
انجام هماهنگی‌ های لازم با معاونت صنایع دستی در جهت رفع موانع و مشکلات دبیرخانه
در ادامه این نشست شهردار زنجان حبیب یگانه از برگزاری برنامه های فرهنگی و جشنواره ها برای معرفی ملیله در زنجان خبر داد و گفت ثبت شهر زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله به عنوان میراث ناملموس این منطقه قلمداد می‌شود. در ادامه ایشان عنوان نمود با راه اندازی دبیرخانه شهر جهانی ملیله در زنجان فصل جدیدی از فعالیت‌ ها در راستای حفظ، احیاء، آموزش، توسعه و ترویج صنایع‌ دستی در زنجان آغاز خواهد شد.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.