29 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > با صنایع دستی ایران و اصفهان به استقبال شب یلدا برویم

با صنایع دستی ایران و اصفهان به استقبال شب یلدا برویم

کم کم نفس های پاییز زیبا به شماره افتاده است و با نزدیک شدن به پایان آن به نقطه اوج و زیبا و رؤیایی آخر پاییز یعنی شب یلدا می‌رسیم، شبی زیبا پر از راز و رمز و شکوه، با جلوه‌ های درخشانی از آیین‌ ها و رسوم پر مفهوم و خاص.
شب یلدا را همچنان که بلندترین شب سال می‌دانند از سویی همچنان آن را سرآغاز نور و روشنایی و بلند شدن طول روز و کاستن از طول شب نیز می‌ دانند. شب زایش مهر، خورشید، نور و روشنایی.
شب یلدا یکی از کهن ترین و زیبا ترین رسوم و آیین برجای مانده و ماندگار در فرهنگ و سنت ملی و میهنی ماست. خوشبختانه نسل‌ های امروزی و جوان جامعه نیز شور و اقبال زاید الوصفی در گرامیداشت این آیین شکوهمند از خود بروز می‌دهند و به ویژه هنرمندان جوان حوزه صنایع دستی موفق گردیده اند تلفیق زیبا و جذابی را از این آیین باستانی و پسند سلیقه امروزی در این حوزه به نمایش بگذارند. مجموعه محصولات زیبا و نفیس صنایع دستی ایران به ویژه در حوزه‌ هایی همچون میناکاری، خاتم کاری، سفال و سرامیک، فیروزه کوبی، مس و پرداز، نقره نما، ترمه، قلمکار و… قابلیت بسیار ویژه و ممتاز در ورود به این آیین ملّی را دارند و بسیار سازگار و به جا و متناسب می باشند.
به عنوان مثال در پهن نمودن سفره های زیبای شب یلدا می‌توان به درستی و شایستگی از پارچه ها و سفره های ترمه و قلمکار بهره برد. یا در حوزه محصولات سفال و سرامیک می‌توان از ظروف بسیار زیبایی که مزین به نقوش یلدایی همچون انار و هندوانه است، بهره فراوان برد. همین طور است بسیاری از محصولات دیگر.
صنایع دستی ایران و اصفهان با عرضه محصولاتی ویژه به استقبال این شب زیبا رفته و می‌ رون. همانند ظروف انارخوری بسیار زیبای میناکاری و یا آجیل خوری های پایه دار و نفیس میناکاری شده. حتی در انتخاب هدایای ضروری و متناسب با این شب به ویژه برای زوج های جوان که رسم سینی چله بری را پاس داشته و اجرا می نمایند، با طیف گسترده‌ ای از هدایا در حوزه‌ های مختلف روبرو می‌ شویم که به مرور و طی گفتار های آتی به آن اشاره خواهد رفت.

هدایای میناکاری ویژه شب یلدا

هفت گردون خیال و استقبال از شب یلدا

شرکت هفت گردون خیال همواره مساعی خود را بر آن داشته است تا در تمامی مناسبت های مهم و گوناگون سال و از جمله آیین زیبای شب یلدا پیشنهادات ویژه ای را به متقاضیان محترم در وبسایت جامع خود ارائه نماید و بر همین مبناست که با پیش گرفتن مشی ای خلاقانه و مبدعانه موفق به طراحی و تولید پکیج هایی جذاب و متنوع تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، هدایای تبلیغاتی، هدیه اداری، محصولات وی آی پی، هدیه خاص، هدیه ویژه، هدیه لوکس، محصولات آنتیک، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و… گردد.
وبسایت جامع هفت گردون خیال ضمن استقبال از آیین نکوداشت این شب ملی و سراسری توسط مردم عزیز میهنمان تمامی پیشنهادات متنوع خود را در وبسایت جامع هفت گردون خیال به متقاضیان محترم و گرامی عرضه نموده است.

ست گلدان فیروزه کوبی

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.