01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > بررسی جایگاه امروز فرش در صنایع دستی ایران

بررسی جایگاه امروز فرش در صنایع دستی ایران

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران خانم پریسا بیضایی مدیر موزه ملی فرش ایران گفت که جلسه بررسی جایگاه امروز فرش ایران در صنایع دستی ایران صبح روز شنبه ۱۷ خرداد ۹۹ در گفتگوی برخط مجازی با آقای سید عبدالحمید شریف زاده برگزار می‌شود.
بیضایی افزود یکی از شاخص ترین صنایع دستی ایرانیان در طول تاریخ فرش و گلیم دست بافته هایی همچون آن بوده است ایشان در ادامه افزود که به دلیل تنوع قومی و فرهنگی بسیار بالا در ایران هنر فرش نیز دارای تنوع و تکثر فراوانی است که این امر موجب رقابت پذیری فرش ایران در بین سایر تولید کننده های فرش دنیا گردیده است.
پریسا بیضایی مدیر موزه ملی فرش ایران گفت در خود کشور ایران فرش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، چرا که نقش خاصی را در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بازی می‌کند. ایشان نقش فرش را در اقتصاد خانواده و کشور مهم قلمداد کرد و به لحاظ جهانی نیز آن را مایه اعتبار و شهرت ارزنده برای کشور دانست. ایشان علاقه مندان به این صنعت هنر ملی را جهت حضور در این نشست مجازی دعوت نمود تا روز سه شنبه ۱۷ خرداد ۹۹ ساعت ۱۱ صبح با حضور در صفحه موزه در شبکه های اجتماعی به نشانی carpet.museum.Iran به این نشست بپیوندند.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.