01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > بنگاه ها و زیر مجموعه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید حمایت شود

بنگاه ها و زیر مجموعه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید حمایت شود

پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری ( دکتر جهانگیری) خبر داد که در جلسه روز شنبه هفته جاری آقای جهانگیری در جلسه ای با حضور مدیران و مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به آسیب فراوان به فعالان بنگاه های اقتصادی زیر مجموعه این وزارتخانه نظیر هتل ها، اقامتگاه ها و بخش تولید صنایع دستی در اثر شیوع کرونا اظهار داشت با برنامه ریزی های مناسب و اقدامات لازم اجازه ندهیم که صنوف ذکرشده دچار آسیب شوند.
آقای جهانگیری ضمن اشاره به گزارش وزیر میراث فرهنگی آقای دکتر مونسان در خصوص فعالیت ها و اقدامات بخش های مختلف این وزارتخانه در سال گذشته گفت: زیر مجموعه های این دستگاه اجرایی نقش مهمی در اشتغال زایی، ارزآوری و افزایش تولید ایفا می نماید و ضمن ابراز رضایت از عملکرد این وزارتخانه (در گزارش عملکرد های سال ۹۷ و ۹۸) این امر را ناشی از برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب این وزارتخانه دانستند.
ایشان ادامه دادند که با گسترش و ویروس کرونا و تدوین و ابلاغ پروتکل ها و دستورالعمل های لازم الاجرا به تبعات آن بخش های مختلف اشاره نمودند که یکی از اصلی ترین تبعات بر بخش گردشگری تحمیل شده است که منجر به کاهش سفرها و در نتیجه ضرر و زیان هتل ها، تورها و آژانس‌های گردشگری شده است.
ایشان با اشاره به گزارش دکتر مونسان خاطر نشان کرد با اینکه سال ۹۸ به دلایل متعدد اتفاقات و حوادث جزء سخت ترین سال ها بوده است، اما درآمدهای ارزی این وزارتخانه بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده است که عدد بزرگی است. وی افزود سند راهبردی توسعه گردشگری، برنامه اقدام ملی گردشگری و سایر اسناد توسط وزارت میراث تدوین و تصویب گردیده است که باید در سال ۹۹ در دولت به صورت جدی دنبال شود و به تصویب برسد. ایشان همچنین یادآور شدند که همه نهادها و بخش های مختلف از جمله نظام بانکی از بنگاه های اقتصادی زیر مجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمایت به عمل آورند. چه اینکه این بنگاه‌ها و زیر مجموعه های وزارت میراث کانون مهمی برای ارزآوری و اشتغال زایی هستند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری آقای جهانگیری به سرفصل های دیگری نیز چون افزایش قدرت مواجهه با مشکلات هنر مدیریت است و نیز حفظ سلامت و درمان مردم اصلی‌ترین و مهم‌ترین اولویت فعلی دولت می باشد، اشاره نمودند.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.