10 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > بهترین هدیه برای عشقم

بهترین هدیه برای عشقم

هدیه دادن رسم و سنتی نیکو و پسندیده استکه می توان اذعان نمود در تمامی فرهنگ ها و جغرافیای موجود دارای جایگاهی شایسته است. برای دریافت بهترین بازخورد از اهدای هدیه باید به مقدمات و نیز پیش فرض های این عمل واقف بود تا بتوان منظور خود را از اهدای هدیه برآورده ساخت. الزاماتی که انجام آن می تواند اثربخشی دو چندانی در پی داشته باشد.

این امر وقتی حائز اهمیت می شود که هدیه گیرنده عشق زندگی مان باشد، طبعا در چنین جایگاهی

می بایست توجه ویژه ای نسبت به الزامات آن داشت. قطعا هر اهدای هدیه ای با یک انگیزه و نیت و خواست و توقعی صورت می پذیرد که خاص خود می باشد.

بعضی هدایا جهت قدردانی و سپاسگذاری می باشد ، در یک همکاری مشترک و متقابل بعضی هدایا صرفا جنبه تبلغاتی دارند که هدیه دهنده با اهدای آن در نظر دارد با جلب نظر مخاطب فوق آن مجموعه را وادار به ارتباط کاری و سازمانی و همکاری متقابل نماید. بعضی هدایا نیز مناسبتی می باشند که در مقاطع مختلف و مهم سال به طرف یا سازمان یا شخص مقابل اهدا می شود ، مثل اعیاد مذهبی یا ملی که در قالب هدایای تبلیغاتی و سازمان عمل می شود. اما روی سخن در این جا رسیدن به بهترین هدیه برای عشقمان است

هدیه کشکول فیروه کوبی

مناسب ترین کادو برای عشقم چیست

در ابتدا اهدا کننده می بایست واقف به خصوصیلات اخلاقی و سلایق عشق خود باشد و هدیه ای متناسب با آن سلایق و علایق تدارک ببیند تا شاهد تاثیرگذاری بیشتری باشد. طبعا همانند کلامی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند ، هدیه نیز از این امر مستثنی نمی باشد.

هدیه ای که برای عشق خود در نظر می گیریم طبعا هدیه ای است که با کمال رضایت خاطر و به دلخواه خود با تمام عشق و علاقه و احترام تهیه و اهدا می شود. بر این مبناست که می بایست هدایایی را در نظر گرفت که در ساخت و شالوده آن چاشنی عشق و احترام و زیبایی موج می زند ، خود گویی که موجی از عشق و صمیمیت و  از سازنده شروع و به خریدار رسیده و به گیرنده منتقل می شود. بدون اغماض و هیچ شکی می توان اذعان نمود که در ساخت و نیز شالوده و اساس آثار صنایع دستی ایران می توان نظاره گر عشق ، زیبایی ، صبوری ، استقامت ، تلاش ، سادگی در عین پیچیدگی و ظرافت بود

هدیه ولنتاین

صنایع دستی به عنوان هدیه

روح آثار صنایع دستی ایران آمیخته به عشق است و رنگ و بو و صبغه آن عطر آگین به عطر زیبای عشق است. آثار شعرای نامدار ایران زمین پیرامون عشق و عشاق نامی از قبیل لیلی و مجنون ، شیرین و فرهاد و … همگی بازتابی گسترده در بعضی از آثار صنایع دستی ایران دارند. از جمله در نقوش قالی و فرش اصیل ایرانی  یا در ظرافت و پیچ و تاب نقوش زیبای اسلیمی می توان سمبلی از پیچ و تاب موی یار را سراغ گرفت. بر همین اساس می توان مثال های بی شماری را برشمرد .

با این پیش زمینه و دیدگاه می توان به این جمع بندی دست یافت که آثار شاخص صنایع دستی ایران می تواند گزینه مناسبی جهت اهدای آن به عنوان هدیه به عشق زندگی خود باشد. عشق زندگی ما می تواند در ابعاد و تجلیات گوناگونی متجلی گردد : عشق به شریک زندگی ، در جلوه ای دیگر عشق به پدر و مادر ، عشق به فرزندان همگی تجلیات گوناگون و متنوعی از یک عشق بزرگ تر و اولی تر است. عشق به خالق هستی عشقی که سر منشأ بسیاری از کشف و شهود ها و تجلیات گوناگون است و آن در آثار بسیاری از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی ایران نمود و جلوه با شکوهی دارد.

در آثار زیبای میناکاری به وضوح می توان شاهد پاکی و لطافت و ظرافت عشق پاک و آسمانی بود ، آثار بی نظیر و درخشان فیروزه کوبی فی الواقع می تواند سمبلی از درخشش یار در آسمان زندگی معشوق باشد ، آثار زیبای سفال نمادی از سادگی ، صداقت و صمیمیت عشق زندگی است ، صراحی فیروزه کوب بی گمان تمثیلی است  از یار.

همانگونه که پیشتر عنوان گشت آثار صنایع دستی از جمله معدود آثاری است که در تار و پود و رگ و ریشه اش عشق موج می زند و این عشق می تواند موج وار به پیش برود.

هر کدام از زیر مجموعه ها و گرایشات صنایع دستی ایران به سهم خود جلوه ای از عشق را در خود مستتر دارند. با اهدای صنایع دستی ما صرفا هدیه ای را به طرف مقابل و عشق خود اهدا نکرده ایم ، بلکه بخشی از موجی هستیم که با ساخت یک قطعه صنایع دستی آغاز و تا رسیدن به دست یار ادامه یافته است.

ما در هفت گردون خیال مجموعه ای را گرد آورده ایم که هر کدام سفیر عشق و دوستی و زیبایی هستند. صنایع دستی ایران دارای آن چنان پتانسیل بالایی است که می تواند پاسخ گوی تمامی نیازها و خواسته ها و گرایشات طبقات گوناگون اجتماع باشد.

بشقاب صراحی گلدان و قندان خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.