10 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > بودجه وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی باید ریشه ای اصلاح شود

بودجه وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی باید ریشه ای اصلاح شود

آقای دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام نمودند که میزان اعتبارات پیش‌بینی شده در حوزه وزارت متبوع خود حدود ۲۴۰۰ میلیارد ریال است در حالی که در سال ۹۶ اعتبار ما در این بخش حدود ۱۳۰۰ میلیارد ریال بود که با توجه به این نکته که ما ۲۴ اثر با ثبت جهانی و ۳۴ هزار اثر ثبت شده ملی داریم که به ازای هر سایت تاریخی ده ها هکتاری تنها ۷۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص پیدا می‌کند و با این مبلغ کم و هزینه‌های بالای مرمت چگونه می توان آن را به انجام رسانید؟

به گزارش خبرگزاری میراث آریا آقای دکتر مونسان در دیدار با مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس یازدهم که در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد گفت : در شرایط دشواری قرار دارند و با وجود تحریم‌ها تلاش کرده‌اند که تمامی مسائل و معضلاتی که وجود دارد را مدیریت کرده و حرکت رو به جلو داشته باشند و اظهار امیدواری نمودند که با حضور نمایندگان منتخب در مجلس قوانین خوب و تدابیر مناسبی اتخاذ شود که شاهد پیشرفت امور اجرایی کشور بوده است.
ایشان ادامه دادند که همه به میراث فرهنگی علاقه مند هستند زیرا که میراث فرهنگی هویت کشور است و صنایع دستی را در قالب نمادی هنری قلمداد کردن و آن را جزء ظرفیت فرهنگی کشور عنوان نمودند. ایشان تاکید کردند که گردشگری در دنیا به اقتصاد سوم تبدیل شده است و با این سرعت رشد بعید نیست که به اقتصاد دوم و اول هم تبدیل شود. با توجه به رشد کسب و کارهای مجازی و تغییر پارادایم ها تنها بخشی که به اذعان کارشناسان اقتصادی رشدی فزاینده دارد بخش آی تی و گردشگری است. ایشان آینده گردشگری را رو به رشد قلمداد کرده و نرخ آن را به نسبت نرخ متوسط اقتصاد دنیا بالاتر قلمداد کردند و آن را یک مزیت این صنعت برشمردند و اظهار امیدواری کردند که با توجه به اینکه از نظر بودجه‌ای عقب هستیم و علیرغم نرخ رشد ۳۰ درصدی بودجه نسبت به سنوات قبل باید این مسئله از ریشه درست شود و اصلاح گردد.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.