07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > تأثیر رونق صنایع دستی ایران و اصفهان بر رونق سایر صنایع وابسته

تأثیر رونق صنایع دستی ایران و اصفهان بر رونق سایر صنایع وابسته

سیستم اقتصادی همانند یک ارگانیسم زنده عمل می نماید، همانگونه که سلامت یک اندام و یا میکرو ارگانیسم بر سایر اندام ها تأثیرگذار است، هرگونه خلل و ضعف در عملکرد یک اندام در یک ارگانیسم زنده در سایر اندام ها تأثیرگذار است. به عبارتی اندامها در تأثیر و تأثر پذیری متقابل قرار دارند.
در یک سیستم اقتصادی و یا صنعتی نیز همین فرض حکم فرماست. پویایی، رشد و فعالیت سالم یک واحد، ارگان و یا صنعتی بر سایر ارگان‌های اقتصادی و صنعتی تأثیرگذار است و بالعکس.
صنایع دستی ایران به عنوان یک صنعت زنده، فعال و پویا می تواند و یقیناً تأثیرات مستقیم و بلافصل در سایر صنایع مرتبط با آن می گذارد. درست است که مواد و مصالح اولیه ساخت اکثریت قریب به اتفاق صنایع دستی ایران و اصفهان داخلی و بومی است، لیکن به صورت خام و اولیه موجود بوده که می بایست طی فرآیندهای گوناگونی آماده برای استفاده در ساخت محصولات صنایع دستی گردد. می توان فهرستی از بسیاری صنایع و حرف نام برد که در این ارتباط متقابل و دو سویه قرار می گیرند. به عنوان مثال در هنر-صنعت میناکاری احتیاج به ورقه های مس می باشد، در هنر خاتم کاری نیاز به مفتول های فلزی، چوبی و نیز سطوح مسی و چوبی می باشد، در صنعت فرش دستباف احتیاج به نخ اعم از پشم، ابریشم و… می باشد یا در رنگرزی نخ های مورد مصرف احتیاج به انواع رنگ های طبیعی گیاهی و یا شیمیایی می‌باشد. در تمامی هنرهای موجود و صنایع دستی احتیاج به ابزار آلات ولو ساده و ابتدایی می باشد.
مثال‌های فراوانی را می توان در این راستا فهرست نمود. مثال های برشمرده همگی در مرحله پیش تولید و تولید محصولات صنایع دستی بوده که پس از آن، الزامات و نیازهای دیگر مطرح می‌شود.
عرضه محصولات در اقصی نقاط کشور تأثیری مستقیم و نیز ارتباطی بلافصل با صنعت حمل و نقل جاده‌ای و درون شهری مطرح می نماید. در بحث بازاریابی و پخش با صنعت گردشگری، توریسم و صنایع وابسته حتی صنایع غذایی، صنایع نساجی و… روبه رو می شویم. گستردگی طیف تولیدات صنایع دستی ایران نظیر صنایع خاتم کاری، فیروزه کوبی،نقره نما، مس و پرداز، میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج، صنعت فرش دست بافت، گلیم، گبه، حکاکی مس، قلمکار و ترمه، قلمزنی، منبت، معرق، حکاکی چوب و… زمینه ای آماده و مهیا جهت ترقی، رشد و پویایی بسیاری از صنایع و خدمات را در سطوح مختلف فراهم آورده است که با نگاهی جامع و بنیادی، برنامه‌ریزی صحیح کوتاه‌مدت و بلندمدت، تشویق سرمایه‌گذاران محترم به ورود به این حیطه، بستر سازی مناسب و پشتیبانی فنی حقوقی و قانونی لازمه توسط نهادها و مسئولین ذیربط، تبلیغات و اطلاع رسانی صحیح و اصولی، بازاریابی داخلی و خارجی مناسب و… می‌توان نظاره‌گر افق های روشن و زیبا در این راستا بود.

صنایع دستی اصفهان متنوع و اصیل

صنایع دستی ایران هدایای هفت گردون خیال پیشنهادهای جذاب

شرکت هفت گردون خیال با حضوری گسترده در عرصه تولید و عرضه متفاوت صنایع دستی ایران از پیشروان این حیطه بوده و همواره سعی در رشد، توسعه و نگاهبانی از این میراث گرانقدر ملی را دارد، و در این راستا با طراحی و تولید بسته بندی های شکیل در اشکان متفاوت و ابداع و عرضه پکیج های انحصاری گام‌های رو به جلو متفاوت و مستحکم برداشته است.

قندان مس و پرداز

پکیج های انحصاری هفت گردون خیال

عرضه متفاوت و جذاب محصولات‌ نفیس صنایع دستی هفت گردون خیال در قالب بسته‌ها و پکیج‌های متفاوتی صورت می‌پذیرد.
عناوینی همچون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای اداری، هدایای تبلیغاتی، محصولات آنتیک، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، محصولات وی آی پی، هدیه جدید، هدیه ویژه هدایای جذاب و متفاوتی است که جهت سهولت در انتخاب و نیز تنوع و تکثر دلپذیر برای متقاضیان محترم این گونه هدایا اعم از فردی، سازمانی و شرکتی تدارک دیده شده است.
با مراجعه به وبسایت جامع هفت گردون خیال شما نیز می توانید خریدی متفاوت، هوشمندانه، به صرفه و جذاب را تجربه نمایید و با اهدای آن نام نیکی از خود در اذهان به یادگار بسپارید.

شکلات خوری و گلدان فیروزه کوب

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.