06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > ترمه > 3 نکته تشخیص ترمه اصل و با کیفیت

3 نکته تشخیص ترمه اصل و با کیفیت

تشخیص ترمه اصل شاید واژه چندان صحیحی نباشد چرا که ترمه صرفا پارچه ای لطیف ، ظریف و خوش دوخت است که از مواد اولیه مشخصی که در ادامه عنوان میکنیم تولید میشود و طرح های خاص و سنتی دارد. حال چرا ما این تیتر را برای مقاله انتخاب کرده ایم ؟ عزیزان دقت کنید که ترمه در ماهیت نوعی پارچه است اما اینجا مشخصا منظور ما از ترمه اصل ، محصولی نفیس و باکیفیت و دست ساز ایرانی است.

نکته اول : ترمه اصل دست دوز ایرانی با توجه به ماهیت ارزشمندش از ابریشم باکیفیت تولید میشود و به هیچ وجه از مواد اولیه ای همچون ویسکوز ، نخ ، پلی استر و یا پنبه تولید نمیشود. پس دقت کنید که محصولات اینچنینی زیادی در دست تولید هستند ولی ترمه ای اصیل و باکیفیت است که جنس مواد اولیه آن در درجه اول ابریشم و یا نهایتا در درجه بندی دوم پشم گوسفندی مرغوب است.حتی تولیدکنندگان ترمه اصیل ایرانی هنگام استفاده از پشم ، فقط از بخش های خاص و بسیار نرم آن و از پشم چیده شده از گوسفندان زنده استفاده میکنند.

نکته دوم : ترمه دست دوز ایرانی اگر اصیل باشد از رنگ های طبیعی و غیر تصنعی در رنگ ریزی مواد اولیه آن استفاده شده و به هیچ وجه از مواد و رنگ های شیمیایی استفاده نشده است.البته امروزه با توجه به نگرش جدید به این دسته از محصولات کمی سبک رنگ کاری مواد اولیه تغییر کرده تا مدرن تر و همه پسند تر باشند. به طور مثال ما در شرکت هفت گردون ترمه های بسیار باکیفیت و نفیسی عرضه میکنیم که در آن از تار و پودهای طلایی و یا نقره ای استفاده شده و این دسته از ترمه ها بسیار قالب توجه خاص پسندان قرار گرفته

نکته سوم : فراموش نکنید که ترمه هنر دست است و با ظرافت و طی پروسه طولانی توسط هنرمندان بافته میشود پس قطعا ارزش بالایی دارد پس اگر به دنبال خرید ترمه اصل و با کیفیت هستید فراموش نکنید که باید بهای آن هم بپردازید و انتظارتان از قیمت این محصول صنایع دستی باید بالاتر از تولیدات ماشینی باشد.اگر میخواهید در مورد تفاوت ترمه دست دوز و ماشینی بیشتر بدانید به مقاله مرتبط مراجعه کنید.

جهت مشاهده و خرید ترمه های اصل و باکیفیت ایرانی می توانید به صفحه ترمه وبسایت ما مراجعه کنید.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.