05 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > تشکیل کمیته مستقل صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی

تشکیل کمیته مستقل صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت : یکی از تلاش‌ های کمیسیون فرهنگی، تشکیل کمیته‌ صنایع دستی به صورت مستقل خواهد بود، چون تا قبل از این، صنایع دستی با میراث فرهنگی و گردشگری کمیته‌ های مشترک داشتند اما به دلیل اهمیتی که هنرهای سنتی و صنایع دستی دارد و فرصت‌ های شغلی و شکوفایی قابلیت هایی که در آن دیده می‌شود، مصوب شد کمیته‌ ای مستقل برای آن شکل بگیرد.
در ادامه منتظری افزود از معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی می‌ خواهیم تا مشکلات و دغدغه‌ های هنرمندان و دولت را در این حوزه بیان کنند.
هفته پیش نشستی درباره یکی از این دغدغه ها که در حوزه اعتبارات عرصه فرهنگ و هنر و صنایع دستی بود، داشتیم.
هنرمندان در این حوزه بسیار نگران هستند.
منتظری افزود ما می‌ خواهیم از معاونت‌ های تخصصی دعوت کنیم تا در آستانه فصل بودجه سال آینده نیز از ظرفیت سازمان مدیریت استفاده شود، حتی هفته آینده از کمیسیون‌ های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس دعوت می‌شود تا نگاه‌ ها به هنر و صنایع دستی در بودجه تقویت شود.
در روزهای آتی به سراغ تفکیک حوزه ها و انجمن‌ ها می‌رویم. قبل از آن لیکن باید فعالان این حوزه دغدغه‌ ها و تقاضاهای خود را به ما اعلام کنند.
در این حوزه قوانین متضاد و موانع بسیاری وجود دارد، حتی ممکن است بعضی از قوانین در حوزه صنایع دستی کارایی لازم را نداشته باشد.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.