05 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > تقارن بهار قرآن و بهار صنایع دستی

تقارن بهار قرآن و بهار صنایع دستی

هر پدیده زنده ای بهاری دارد و خزانی. آدمی نیز به همین گونه است. عنفوان جوانیش را همه بهار می‌دانند و به واقع نیز چنین است. در طبیعت نیز بهاری وجود دارد و خزانی، در نگاهی وسیع تر می توان این نگاه را به آموزه‌های اعتقادی، فکری و مذهبیمان نیز تسری ببخشیم. و بنابر قول آن بزرگ رمضان را بهار قرآن خوانند و از دیگر سوی به علت استفاده بیشتر از صنایع دستی ایران جهت هدایای نوروزی و پایان سال در بهار پس می توان اذعان داشت که بهار صنایع دستی ایران نیز به واقع همان فصل بهار می باشد و امسال این تقارن به طرز جالبی اتفاق افتاده است. در ایام بهار قرآن و در فصل شکفتن و نمو و بالیدن و بهار طبیعت هستیم. و این تقارن نیک را باید به فال نیک گرفت.
متاسفانه با توجه به بروز و شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته کل جامعه و تمام فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی و تمام تحرکات و جنب و جوش ویژه ایام پایانی سال و رسوم نوروز و آغاز سال نو تحت الشعاع این اپیدمی قرار گرفت و اجبارا در محاق فرو رفت. امسال شاهد بهار صنایع دستی نبودیم چه اینکه با عنایت به اینکه صنایع دستی میراثی ملی و بعضاً دیرینه ما می باشد، بسیاری از افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی، نهادها و ارگانها و سازمانهای بزرگ دولتی و خصوصی به جهت هدایای نوروزی خود از مجموعه محصولات متنوع، زیبا و اصیل و نفیس صنایع دستی ایران به ویژه محصولات میناکاری، فیروزه کوبی، مس و پرداز، خاتم کاری و نقره نما بهره می‌برند و تمامی تولید کنندگان محترم و هنرمندان عرصه های فوق عموماً برای این ایام تدارک ویژه‌ای را دیده و حساب ویژه ای روی فروش پایانی سال باز نموده اند که امسال به دلیل ذکر شده تمامی جامعه از جمله جامعه تولید کنندگان و هنرمندان صنایع دستی دچار رکود و بحران در عصه فروش و عرضه گردیده اند که امید است مسئولان و متولیان ذیربط به ویژه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اخذ تصمیمات مناسب و تمهیدات ویژه اثرات و عواقب این بحران را برای تولیدکنندگان و هنرمندان به حداقل رسانیده تا شاهد روشنایی و تابش چراغ فروزان صنایع‌دستی همواره باشیم.

شرکت هفت گردون خیال چگونه به استقبال بهار رفت

همانطور که در بالا ذکر شد به علت شیوع ویروس کرونا مراکز بزرگ و کوچک عرضه محصولات و کالا در هر زمینه‌ای طبق پروتکل های بهداشتی در شرایط اضطرار عمل نموده و واحدهای خود را تعطیل نمودند.
در این میان فقط آن دسته از شرکت‌ها یا موسسات و ارگان هایی که از قبل آماده ورود به چنین حوزه‌ای بودند توانستند این ایام را نسبتاً موفق پشت سر بگذارند، از جمله شرکت هفت گردون خیال از مدتهای مدید و قبل با راه اندازی وبسایت هفت گردون و فروش اینترنتی کالا و خدمات و ضمن به کار بستن تمهیداتی بهداشتی برای هدایای ارسالی به آدرس مورد درخواست مشتری توانست به تعهدات خود و در حد مقدور و ممکن در شرایط فعلی عمل نموده و نیاز متقاضیان محترم را در اقصی نقاط پاسخگو بوده باشد. محصولاتی که با ذکر عناوینی چون بسته های اقتصادی، هدایای مناسبتی، محصولات وی آی پی، هدایای مدیران، هدایای تبلیغاتی و سازمانی، هدیه خاص و ویژه در بسته بندی های بسیار محکم و شکیل برای خریداران محترم ارسال گردید و می گردد.
با تهیه این هدایای ویژه و جذاب نام نیکتان را جاودان نیز می سازید.

ست گلدان فیروزه کوبی و کتاب نفیس

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.