01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > تولید زیرکارصنایع دستی قلمزنی و میناکاری در استان مرکزی آغاز شد

تولید زیرکارصنایع دستی قلمزنی و میناکاری در استان مرکزی آغاز شد

معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان آقای قاسم کاظمی در گفتگویی با ایرنا اظهار داشت : تولید زیرساخت صنایع دستی قلم زنی و میناکاری با پشتیبانی این اداره کل برای نخستین بار در استان آغاز شد. ایشان افزود این اداره‌ کل کارگاهی در ابعاد ۲۰ متر مربع در قلعه حاج وکیل را در اختیار هنرمند اصفهانی مقیم اراک قرار داده است، تا به تهیه و تولید مواد اولیه زیرساخت ظروف مسی خام در میناکاری و قلم‌ زنی بپردازد وی اظهار داشت حذف هزینه‌ های آب و برق کارگاه با هدف کمک به این هنرمند برای تأمین نیاز علاقمندان به رشته میناکاری از دیگر حمایت های اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت : پیش از این هنرمندان میناکار و قلم‌ زن این استان مجبور بودند تا مواد اولیه مورد نیاز را از استان های زنجان و اصفهان تهیه نمایند.
وی افزود این هنرمند در محل کارگاه با استفاده از شیوه‌ های سنتی، ظروف میناکاری را تهیه و میراث فرهنگی استان متعهد شده تا آموزش در محل کارگاه را به شیوه استاد شاگردی ارائه نماید.
در ادامه افزود : اداره کل میراث استان در تلاش است تا دو کارگاه لعاب سفید زیر کار مینا و مینای خانه بندی را هم راه اندازی نماید، کاظمی در ادامه افزود : حمایت از هنرمندان صنایع دستی تولید ملی را رونق می‌ بخشد و گفت محصولات میناکاری در طول ۸ سال اخیر به صورت جدی در استان تولید می شود و هنرمندان خوش ذوقی پرورش یافتند که از دغدغه‌ های ایشان تهیه مواد اولیه و زیرکار ظروف مسی بوده و همچنین گفت ۳۴۸ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که ۱۱۰ رشته ی آن در استان مرکزی فعال است.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.