01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > حراجی های بین المللی صنایع دستی

حراجی های بین المللی صنایع دستی

یکی از راه‌ها و گزینه‌های مطرح جهت فروش محصولات و ایجاد رونق و جنب و جوش، برگزاری حراجی های مختلف از مبادی رسمی و مطرح و البته بر اساس مطالعات علمی و فنی لازمه در شرایط بحران و یا رکود اقتصادی است. امری که در حوزه صنایع دستی نیز قابل تسریَ و بلکه در شرایط رکود فعلی ناشی از شیوع ویروس کرونا ضروری و لازم الاجراست و حتی در دیدار ریاست فراکسیون صنایع دستی مجلس شورای اسلامی با ریاست صندوق احیا و توسعه صنایع دستی به تاریخ ۱ اردیبهشت سال ۹۹ بدان اشاره رفت.

شرکت در حراجی ها چرا و چگونه

سوال مهم و نخست این است که اصولاً چرا باید در اینگونه حراجی ها شرکت کرد و نکته حائز اهمیت بعدی چگونگی حضور در آن و الزامات و پیش زمینه ها و شرایط آن است. در پاسخ به پرسش نخست می توان به این نکته مهم اشاره نمود که حراجی های معتبر و معروف بین المللی به مثابه سکوی پرتابی جهت شناساندن و معرفی این هنر صنعت اصیل ملی و زیبای ایران به سایر ملل بوده و همچنین عاملی است جهت ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی و نیز مجموعه داران بین المللی و کلکسیون های معتبر جهت ورود و سرمایه گذاری و بهره برداری در این حوزه مهم و بر کسی پوشیده نیست که ارزآوری حاصل از حضور در این عرصه موجبات رشد و ترقی و تعالی داخلی این صنعت و همچنین اشتغال زایی واقعی و رفاه و رونق فعالیت هنرمندان، هنروران و اساتید و شاغلین در این حوزه است، اتفاق مبارک و خجسته ای که در حوزه هنر نقاشی و تصویرسازی و نگارگری ایران به وقوع پیوسته و هنرمندان ایرانی این حوزه را در سطح بین‌المللی صاحب اعتبار، ارج و هواخواهی نموده است. امید می‌رود که متولیان امر با درک صحیح الزامات این حضور. شناخت بازار مبدا و آگاهی کامل از محصولات صنایع دستی اصیل و نابی که قابل ارائه و عرضه در این بازارهای بین المللی باشد، از جمله آثار نفیس میناکاری، فیروزه کوبی، نقره نما، خاتم کاری، مس و پرداز، قلمکار، ترمه، فرش و گلیم و گبه، سرامیک و شیشه و سفال، منبت، معرق، حکاکی مس و… همچنین متولیان مربوطه می بایست با آگاهی و شناخت لازم از بازار جهانی و سلیقه و نیاز مخاطبین بین المللی، شناخت دقیق علمی و بنیادی کشورهای صاحب سبک از صنایع دستی و تولیدات آنها، ارائه طرح های خلاقانه و نوآورانه منطبق بر نیازها و سلائق مخاطبین بین المللی، به صنعتگران و هنرمندان عرصه محصولات صنایع دستی، همه و همه از جمله راهکارهایی است که جهت حضور موفق در عرصه حراجی های بین المللی صنایع دستی می بایست مدنظر قرار بگیرد.

محصولات نفیس و اصیل هفت گردون خیال

اگرچه شرکت هفت گردون خیال سالیان متمادی است که حضوری متفاوت و موفق را در این عرصه و بیشتر در حوزه داخلی تجربه می نماید و البته تجربه و برنامه‌ای جهت حضور در عرصه حراجی های بین المللی صنایع دستی ایران را در کارنامه خود ندارد، لیکن مفتخر است که گلچینی از بهترین های رقابت پذیر را تا به اکنون عرضه داشته است. محصولاتی که هرکدام معرف شایسته‌ای از بخشی از هنر و فرهنگ و صنعت این دیار کهن سال و پر افتخار است. شرکت هفت گردون خیال همچنین با طراحی و خلق ایده های نو و مبتکرانه در نوع عرضه و ارائه محصولات صنایع دستی به متقاضیان محترم، اعتبار و عیار این محصولات را ارتقاء بخشیده است و از این بابت شاکر و خرسند می باشد که توانسته است نیاز مخاطبین خود را اعم از سازمان های بزرگ و مختلف دولتی و خصوصی به شایستگی و زیبایی پاسخگو باشد. با مراجعه به وبسایت هفت گردون خیال می توانید با مشاهده هدایا و پکیج های متنوع هفت گردون تحت عناوین: هدایای مدیران، بسته های اقتصادی، هدایای خاص، هدایای مناسبتی، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی و سازمانی و… آشنا شده و با آسودگی و اطمینان لازم اقدام به تهیه آن نمایید.

ست شکلات خوری فیروزه کوب به همراه ترمه ابریشم

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.