05 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > خاتم کاری شاخه مهم صنایع دستی

خاتم کاری شاخه مهم صنایع دستی

صنایع دستی ایران به عنوان حوزه ای مهم در گستره‌ فرهنگ و هنر و میراث ملی ما می‌ باشد.
میراثی ارزشمند که در دل خود حاوی سنن و فرهنگ آداب و رسوم و نگاه ایرانی است، نگاهی که همواره بر پشت خود بار عظیمی از زیبایی و اصالت، معنا و کمال گرایی را بر دوش می‌کشد.
صنایع دستی ایران دارای شاخه های بسیار متنوعی بوده که بسیاری از آن به ثبت ملی و نیز به ثبت جهانی رسیده است.
با توجه به تنوع اقلیمی و قومیتی فراوان در میهن عزیزمان ما شاهد طیف وسیعی است دست سازه های متنوعی تحت عناوینی : چون خاتم کاری، میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، میناکاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب، فیروزه کوبی، مس و پرداز، مس و نقاشی (ابداعی هفت گردون خیال)، نقره نما، حکاکی مس، قلمزنی، قلمکار، ترمه، فرش و گلیم دست بافت، منبت، معرق، شیشه، سفال و سرامیک، زیورآلات سنتی، رودوزی های سنتی متنوع همچون سوزن دوزی، ملیله کاری، آینه دوزی و بسیاری عناوین برجسته دیگر می باشیم که ویژه هر اقلیم است.
در این میان بعضی از شاخه‌ های مهم و نامی صنایع دستی ایران به شهرت جهانی دست یافته است. همچون خاتم شیراز، سفال لالجین و فرش دست بافت.
در این میان شایسته است که با همت و تلاش تمامی مسئولین ذیربط همچون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرمایه‌ گذاران محترم بخش خصوصی، هنرمندان و اساتید حوزه های مرتبط و نهادهای اجتماعی در حوزه رسانه‌ های جمعی و شبکه‌ های اطلاع‌ رسانی مجازی و نیز رسانه‌ های مکتوب جمعی رشته های شاخص دیگر صنایع دستی ایران را تقویت و در سطح ملی و بین‌ المللی معرفی و عرضه نمایند.
همانگونه که خاتم ایران و به ویژه خاتم شیراز توانسته اند اعتباری جهانی کسب نموده و موجبات مباهات ملی و میهنی گردند، خاتم ایران با طیف وسیعی از محصولات متنوع در حوزه های محصولات خانگی، ادوات فرهنگی و ارزشی، محصولات سرگرمی و ورزشی، محصولات اداری و مدیریتی، محصولات دکوراتیو و همچنین محصولاتی در حوزه معماری داخلی و خارجی درصدر صنایع دستی ایران می درخشد.

صنایع دستی اصفهان و صادرات

هفت گردون خیال و خاتم کاری

بازرگانی هفت گردون خیال در زمینه هدایای صنایع دستی به ویژه هدایای خاتم کاری، کلکسیونی متنوع، جذاب، نفیس و انحصاری را برای متقاضیان محترم تحت عناوین : بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، هدایای مدیریتی، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدیه اداری، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و… عرضه نموده است.
وبسایت جامع هفت گردون خیال با ارائه این پکیج های انحصاری یاریگر شما در انتخابی شایسته، به صرفه و امن در حوزه هدایای صنایع دستی نفیس و فاخر می باشد.

ست گلدان خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.