01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > دیدار مدیرعامل صندوق احیا با رئیس فراکسیون صنایع دستی مجلس

دیدار مدیرعامل صندوق احیا با رئیس فراکسیون صنایع دستی مجلس

مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی آقای هادی میرزایی با رئیس فراکسیون صنایع دستی و فرش دستبافت مجلس شورای اسلامی آقای علی وقفچی دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی این صندوق در این دیدار علی وقفچی با تاکید بر اهمیت ماده هشت قانون حمایت از هنرمندان صنایع دستی و فرش دستبافت و نقش برجسته صندوق احیا در این ارتباط تاکید کرد : توسعه اقدامات حمایتی از اساتید و فعالان و نیز شاغلان در حوزه صنایع دستی عاملی مهم در ارتقاء فعالیت‌های این حوزه است و نیز با تصویب مجلس جهت تغییر نام صندوق احیا به صندوق توسعه صنایع دستی و فرش و احیا اماکن تاریخی و فرهنگی در بهره‌برداری، شاهد شتاب بیشتر اقدامات مثبت در زمینه های مرتبط هستیم. ایشان همچنین به سهم قابل توجه صنایع دستی با اتکا به تجربه های بومی در سال جهش تولید اشاره نمود و یادآور شد که مجلس با پیگیری اقدامات حوزه صنایع دستی و حمایت های بودجه‌ای خود همواره حامی راهبردها و راهکارهای بهبود شرایط کسب و کار و توسعه این عرصه بوده است و به ویژه بر تشدید این حمایت ها در شرایط رکود فعالیت های اقتصادی حاضر ناشی از شیوع ویروس کرونا در حال حاضر تاکید نمود.
در این گفتگو همچنین آقای هادی میرزایی مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دستی باتشکر از نگاه ویژه مجلس به موضوع صنایع دستی و فرش عنوان کرد که با افزایش حوزه مأموریت های صندوق، این صندوق بتواند در سال جاری فعالیت‌ها و اقدامات بیشتری را در زمینه حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی و فرش دستباف انجام دهد. ایشان در شرایط کنونی با تأکید بر نظرات دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مبنی بر حمایت از فعالان این حوزه برای گذر از بحران به ارائه راهکارهایی جهت عبور از این مرحله اشاره نمود. از جمله طرح ارائه فضایی برای فعالیت هنرمندان صنایع دستی در محدوده بناهای تاریخی تحت امر احیا و موقت با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی، برپایی نمایشگاه‌های عرضه صنایع‌دستی با معیارهای بین المللی، برپایی حراجی های صنایع دستی، و…

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.