05 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > راهکارهای حمایت و ترویج صنایع دستی ایران و اصفهان

راهکارهای حمایت و ترویج صنایع دستی ایران و اصفهان

صنایع دستی ایران صنعتی است که به باور اکثر کارشناسان و فعالین آن اشتغال زا، درآمد زا، نسبتاً کم هزینه (به نسبت سایر صنایع) ارزش افزوده بالا، قابلیت صادرات و ارزآوری، تنوع و تکثر بالا در زیرمجموعه ها و شاخه های گوناگون آن، قابلیت تولید در هر شهر و روستا، دارای ویژگی های مختلف (دکوراتیو و زینتی و کاربردی)، دارای ریشه‌های فرهنگی و تاریخی و بسیاری ویژگی های مثبت دیگر می باشد. دارا بودن این همه ویژگی های مهم و اساسی به ویژه در شرایط بحرانی فعلی ناشی از تبعات شیوع ویروس کرونا و همچنین تحریم‌های بین المللی ایجاب می نماید که با نگاهی دیگر به این حوزه مهم فرهنگی و اقتصادی نگریسته شود، نگاهی عمیق تر که در آن تمامی ابعاد مورد بازبینی، کنکاش و مطالعه قرار گرفته و به راهکاری منتهی شود که در آن صنایع دستی نگاهی از سر تفنن و گذرا نباشد. بر مسئولین ذیربط می باشد که با بسترسازی مناسب، وضع قوانین حمایتگرانه و نیز رفع موانع حقوقی و قانونی دست و پاگیر و بازدارنده به ویژه در حوزه تولید و صادرات و گمرکات و نیز ترغیب و تشویق سرمایه گذاران محترم به ورود به این حوزه با پشتیبانی های قانونی از جمله خدمات بانکی و… زمینه رشد، شکوفایی و ترویج این میراث ملی را فراهم آورند، به ویژه در شهرهایی که این میراث ملی حضوری عام و فراگیر و همه جانبه دارد چون اصفهان، یزد، شیراز و بسیاری شهرهای دیگر این مرز و بوم. با تحرکات مثبتی که در سالیان اخیر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پیش گرفته است شاهد بارقه های امید و روشنی در این حوزه می باشیم که البته جای تقدیر دارد، لیکن ناکافی است. دست اندرکاران این حوزه اعم از هنرمندان، صنعتگران، سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و مسئولان ذیربط این حوزه دست در دست هم و در حرکتی همگانی نقاط تاریک و نیز عرصه های ناشناخته آن را شناخته و با برنامه‌ریزی جامعه نگر، همه سویه، علمی و حمایتگرانه جان تازه ای به این کالبد بخشیده و چشم‌انداز روشن‌تری را در افق صنایع‌دستی ایران و اصفهان ترسیم نمایند. صنایعی نظیر فرش دستبافت، گلیم، گبه، میناکاری روی مس، میناکاری روی شیشه، سفال، طلا و نقره، خاتم کاری، فیروزه کوبی، مس و پرداز، قلمزنی، منبت و معرق، قلمکار، ترمه، سرامیک و سفال و بسیاری گرایش هایی که در عین زیبایی، جذابیت و اصالت مغفول و ناشناخته مانده اند. این امر هنگامی بیشتر ضرورت می یابد که دریابیم صنایع دستی ایران دارای چه ظرفیت بالایی در جهت صادرات و ارزآوری است به ویژه در دوران پسا کرونا و بازگشت به روال عادی در حوزه‌های گردشگری و صنعت توریسم صادرات چمدانی محصولات صنایع دستی نیز به چرخه روال عادی بر خواهد گشت و رونق دوباره خواهد یافت. در این راستا شناخت بازار هدف، نیازها، علائق، فرهنگ و سنن آن می‌تواند کمک مهمی به صادرات چمدانی محصولات صنایع دستی به نقاط مختلف دنیا باشد.

هفت گردون خیال و نگاهی جامع نگر به صنایع دستی ایران و اصفهان

شرکت هفت گردون خیال از بدو امر و ابتدای فعالیت خود همواره نگاهی دیگرگون به این مقوله داشته و دارد و صنایع دستی ایران را به مثابه میراثی ملی قلمداد می نماید، میراثی که باید آن را از گزند مصون نگاه داشت، مراقب آن بود و نظاره گر رشد، بالیدن و شکوفایی آن بود.
هفت گردون این را بر خود فرض می‌داند و تمامی مساعی خود را به کار می بندد تا به شایستگی بتواند میراث داری نماید و این دستاورد گرانبها، دارای اصالت، زیبا و جذاب را بهتر از پیش به آیندگان تقدیم نماید و در این راستا است که با طراحی و ساخت جعبه های متفاوت، مستحکم و زیبا و ارائه پکیج هایی متفاوت، کاربردی و خاص چون بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، هدایای مدیران، محصولات وی آی پی، هدایای مناسبتی، هدایای سازمانی، هدایای تبلیغاتی، هدیه خاص، ویژه، نفیس و… گامی به پیش برداشته و به مثابه مشاور و عرضه کننده‌ی امین در خدمت علاقمندان، متقاضیان و دوست داران این دسته از محصولات اعم از افراد، سازمان ها و ارگانهای دولتی و خصوصی می باشد.
با مراجعه به وبسایت جامع هفت گردون خیال می توانید ضمن مشاهده تمامی محصولات و پکیج های پیشنهادی نسبت به تهیه و دریافت آن با آسودگی خیال اقدام نمایید.

صنایع دستی اصفهان ویژه هدایای اداری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.