31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > روز جهانی صنایع دستی مناسبتی برای تبادل فرهنگ ها

روز جهانی صنایع دستی مناسبتی برای تبادل فرهنگ ها

فرهنگ ها در هر قومیت و ملیتی دارای وجوهی گوناگون است که به واسطه آنها می‌توان پی به رمز و رازها، آداب و سنن و در یک کلام جان و روح آنان راه یافت. در بعضی فرهنگ‌ها میراث مکتوب اعم از شعر و داستان و ادبیات وجه غالب فرهنگ آن ملت است، در بعضی دیگر میراث شفاهی و در بعضی حتی میراث غذایی می‌تواند خود به عاملی فرهنگی و هویت زا در نزد ملتی تبدیل شود. خوشبختانه فرهنگ اصیل ایرانی همانند منشوری زیبا و رنگین است که از هر زاویه و بخشی دارای جلوه‌های منحصر به فرد، جذاب و انحصاری می باشد.
یکی از شاخصه‌های اصلی، اصیل و با شکوه فرهنگ ما صنایع دستی ایران است که جلوه گری می نماید. صنایع دستی ایران هم دارای شاخصه های صنعتی و فنی است، هم دارای وجه ادبی و عرفانی و هم دارای ویژگی های کاربردی. این بسته به نوع نگاه ماست که بدان وسیله چه منظور و نیت و خواسته ای را در این ارتباط دنبال نماییم. روز جهانی صنایع دستی در بیش از ده ها کشور در سطح دنیا گرامی داشته می‌شود و برنامه‌های این روز بیشتر داخلی و در سطح ملی برگزار می گردد. لیکن چه بجا و مناسب است که از این فرصت بهره جسته و از این موقعیت جهت شناسایی، ترویج و صادرات صنایع دستی ایران به سایر کشورهای عضو شورای جهانی صنایع دستی بهره برده شود، تا علاوه بر برکات و تبعات اقتصادی آن زمینه آشنایی کشورهای مختلف جهان با روح فرهنگی ایران فراهم گردد. چه اینکه صنایع دستی ایران به گونه‌ای است که گویا مؤلف هنرمند و صنعتگر از روح خود در ساخت آن محصول دمیده است. هر قطعه ای از محصولات صنایع دستی ایران گویا حامل دنیایی از مظاهر فرهنگی می باشد. هر کدام از گرایش های متنوع صنایع دستی ایران نماینده شایسته ای جهت شناسایی و ترویج فرهنگ ایرانی است. محصولات زیبای خاتم محصولات میناکاری روی مس شیشه طلا و نقره به تنهایی و یا در ترکیب با یکدیگر سفیری فرهنگی هستند که به عنوان میراثی گرانبها از نسل های پیشینیانمان به امانت به ما سپرده شده است و ایجاب می نمایند که ما به عنوان وارثان آب و خرد و روشنایی این میراث را پربارتر، شکوفاتر و رنگین تر به آیندگانمان بسپاریم.

هفت گردون خیال و مسئولیت فرهنگی خود

نگاه هفت گردون خیال به مقوله صنایع دستی ایران بیش و پیش از هر چیز نگاهی فرهنگی و هنری است و جنبه های اقتصادی و تجاری آن در مراتب بعدی اهمیت قرار دارد و طبعاً نوع نگاه هفت گردون خیال به این مقوله ایجاب می نماید که شأن، مرتبه و جایگاه والای آن نزد مخاطبین هفت گردون شأن شایسته و درخور باشد. بر این اساس است که ایده طراحی و تولید بسته بندی های شکیل، وزین و زیبا در این مجموعه شکل گرفته و به اجرا در آمد، تا محصولی که به دست مصرف کنندگان و متقاضیان محترم می رسد در پوششی شایسته و درخور آن محصولات و نیز حفظ کرامت خریداران گرامی باشد. جعبه هایی از متریال های متفاوت شامل جعبه های pvc طرح چوب، pvc طلایی، روکش چرم، مخمل، مگنتی، مقوایی، چوبی، طرح خاتم و… که هر کدام دارای زیبایی های خاص خود می باشد.
در کنار آن ایده پکیج های متنوع نیز در ادامه این امر می باشد. پکیج هایی شامل بسته‌های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای مناسبتی، هدایای سازمانی، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، هدیه خاص ویژه و نفیس.
محصولات زیبایی صنایع دستی ایران اعم از خاتم کاری، میناکاری روی مس شیشه طلا و نقره، سفال و سرامیک، شیشه، مس و پرداز، فرش گلیم گبه، فیروزه کوبی، نقره نما و مس و پرداز خود سفیران شایسته جهت معرفی فرهنگ والای دیرین و ریشه دار میهن عزیزمان می‌باشند.
هفت گردون خیال فرارسیدن این روز را خدمت یکایک فعالان، هنرمندان و صنعتگران پرتلاش و سخت کوش و همکاران خود در جای‌جای میهن هنرپرورمان تهنیت و شادباش عرض مینماید.

صنایع دستی اصفهان متنوع و اصیل

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.