31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > سمنان به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی انتخاب شد

سمنان به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی انتخاب شد

شهر سمنان به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه صنایع دستی انتخاب شده است.
فرشید فلاح روز دوشنبه به رسانه‌ ها اعلام نمود : سمنان به همراه شهرهای میبد، یزد، زنجان، سیرجان، لالجین، ملایر و کیش در زمره‌ شبکه صنایع دستی سنتی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر قرار گرفته اند. ایشان با بیان این که در طراحی شهرهای خلاق،
۹ حوزه طراحی و پیش‌ بینی شد، افزود : این حوزه‌ های موضوعی شامل ادبیات، موسیقی، صنایع دستی و سنتی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، مد‌، لباس، سینما، رسانه، مطبوعات، چاپ و بسته بندی، شبکه شهرهای خلاق و فرهنگ و هنر شکل گرفته است.
فلاح در ادامه یادآور شد در قالب شهرهای خلاق باید با مشارکت ادارات کل و شهرداری‌ ها در فعالیت‌ های مشترک تعریف و اجرایی شود و در این خصوص معاون وزیر کشور در امور شهرداری ها با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری مشترک تعریف کرده اند.
مرحله نخست طرح شبکه های خلاق فرهنگ و هنر در تابستان سال ۱۳۹۸ و اعلام فراخوان آمادگی ۳۶۷ شهر برای مشارکت، آغاز و سپس با برگزاری کارگاه‌ های آموزشی، برنامه نویسی فرهنگی و هنری و با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرداری هر شهر و رئیس انجمن فرهنگی هنری همه شهرهای شرکت کننده در ۳۱ مرکز استان با بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ ساعت برای ۱۲۰۰ نفر انجام شد.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.