05 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > قاب تابلو میناکاری

قاب تابلو میناکاری

صحبت از مینا شد و خطوط هزار پیچ و خم و تودرتو و گلستانی از گلهای چند پر و ریز نقش آبی پاک و زلال و سفید و نارنجی و قرمز و قهوه‌ای. میناکاری از محصولات و سرشاخه های اصلی صنایع دستی ایران خوش اقبال است که توانسته در کنار محصولات دیگر صنایع دستی همانند خاتم کاری به اکثر خانه های ایران راه بیابد. میناکاری قدمتی دیرینه دارد و اوج کاربرد و گستره آن در دوران سلاطین صفویه بود که گسترش فراوانی در دربار صفویه و همچنین گروه در تولید و گسترش آن در سطح عام داشت. میناکاری دارای سبک های مختلف در طراحی، نقاشی و نیز شیوه اجرای کار است. میناکاری را علاوه بر انواع ظروف و لوازم خانگی می توان در تزئینات زینتی مورد مصرف بانوان مثل گوشواره، سینه ریز، گلوبند و انگشتر مشاهده کرد. قاب تابلو های ترکیبی میناکاری محصولی است از این خانواده که در این مجال توضیحات مختصری راجع به آن تقدیم می گردد.
در قاب و یا تابلوهای میناکاری در ابعاد مختلف شاهد ترکیب دو یا چند عنوان از زیرمجموعه‌های صنایع دستی هستیم که مثلاً قاب تابلو های مینا و خاتم. که در همین راستا باز هم شاهد قاب تابلو های مینا با نقاشی مینیاتور و طلاکاری می باشیم از آنجا که در سده‌های گذشته میناکاری ها عموماً بر روی فلزات گرانبها مانند طلا انجامی پذیرفته نتیجتاً محصول کار دارای بهایی بالا بود و از دسترس عموم به دور بود و فقط در سطح بانوان دربار سلاطین کاربرد و مصرف داشت.

هفت گردون خیال و مینا کاری

شرکت هفت گردون خیال مجموعه متنوعی از هدایای میناکاری را همراه با سایر محصولات صنایع‌دستی از جمله خاتم کاری و فیروزه کوبی در قالب چندین عنوان پکیج روانه عرصه فروش نموده است. پکیج هایی متنوع تحت عناوین بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی آی پی، هدایای مناسبتی، هدایای سازمانی، هدیه خاص و ویژه که در آن محصولات‌نفیس میناکاری همراه با محصولاتی مکمل در یک بسته بندی شکیل و جذاب و مستحکم ارائه گردیده اند که با مراجعه به وب سایت جامع هفت گردون می توانید با فراغ بال و خاطری آسوده آن را تهیه و دریافت نمایید.

ست بشقاب میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.